Planer?

Min sjusovare till karl har lite svårt att bestämma vad vi ska göra idag.

Har nyss käkat lunch - vägrar gå ut hungrig och hitta på något, det bara sabbar allt. Blir fullkomligt GALEN på mina jävla mat/träningstankar just nu, de har då inte blivit färre sedan jag började med listan! Hoppas att de kommer upphöra eller åtminstone minska efter ett tag. Jag vet ju att jag gör rätt som äntligen tar tag i det här. Märker ju att min kropp mår bra av att äta oftare och mer allsidigt till exempel. Varför nojar jag så mycket då?? Jävla ätstörning/kontrollbehov!! Tar så mycket av tid och kraft... Bläääää.

Maten har hittills gått bra, mätte dock upp cous-cousen till min lunch. Ris, cous-cous och bulgur är det svåraste att inte mäta har jag märkt, pasta går konstigt nog lättare. (Hur gör "vanligt" folk? Mäter de upp sånna saker?) Müslin till frukosten går rätt bra att inte mäta upp nu, detsamma med oljan som jag ringlar över grönsakerna till lunch.

Funderar mycket över de här ångestframkallande "godisdagarna". Nu har det blivit så att jag ätit som vanligt under dagen och sedan ätit godis efter middagen. Funderar på att öka godisdagarna till tre stycken jag vet ju att det ändå kommer bli mer godis och annorlunda mat under semestern (läskigt), men jag vet inte... Igår var jag ju jättesugen på choklad och det var verkligen gott, men dagen efter är alltid jobbig. Känns som jag inte är värd att äta egentligen (nu GÖR jag ju ALLTID det iallafall, det är bara en jobbig känsla...) och det leder till en del depp och känsla av misslyckande.

Skulle gärna vilja utmana med en glass av något slag till mellis idag, trots att det inte är godisdag officiellt. Både för att det skulle vara gott och trevligt, men även för att bevisa för mig själv att jag kan. Om jag nu kan? Jag behöver ju inte ta den största glassen, kanske börja med en Solero eller yogurtglass eller så? Vad tycker ni?

Nu ska jag göra lunch till R också och sedan ska vi sticka iväg någonstans. Håll tummarna för mig! Kram

Kommentarer
Postat av: lena

Ser att du kämpar bra... får jag komma med något tips , vet inte om det kan vara till hjälp.. kan du inte bara släppa godisdagarna? att du har satt upp vissa dagar då det e tillåtet o äta godis, kanske bara triggar tankar o ångest mer.. om du känner att du en dag vill äta en chokladbit, så tycker jag att du ska göra det.. trotsa utav bara fan...=D

o jag tycker definitivt att du ska äta en glass.. mums.. vad jag vill ha sagt är att jag tror att tankarna blir mindre jobbiga om du släpper ytterligare lite grann på kontrollen...ju mer man sätter upp desto mer tänker man på det. så har jag funkat iaf.. För vårt mål är väl ändå att leva "normalt", o vad gör alla andra när dem e sugna på nåt?! jo äter.. tycker absolut att du är värd det.. det som säger att du inte är det eller så det är våra ångest o ätstörningstankar..

sköt om dig.. kram Lena

2009-07-01 @ 15:27:45
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: Molly

hej tjejen!

vad fin du har gjort din blogg! :)

du verkar kämpa på riktigt bra, du kommer klara det här även om det kommer krävas en del blod, svett och tårar :)

du får ha en fortsatt bra dag och tack för din kommentar, den värmde :) kramar

2009-07-01 @ 15:46:53
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Louise

nämen, någon har visst pimpat sin blogg lite. tjusigt ;)



alltså när du har godisdagar, hur mycket äter du då? jag äter något godis/fika-aktigt varje dag.. fast inga större mängder. kramar

2009-07-01 @ 15:59:52
URL: http://myworld2.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0