Mantra: Jag får äta vad jag vill varje dag resten av livet, jag får äta vad jag vill varje dag...

Fanshelvetesjävlaskit. Nu ska vi tydligen till svärmor ikväll på middag, R sa det när jag stod och lagade min lunch. Hade redan ångest innan. Fan. Det innebär 3e dagen i rad med osäker mat och dessert. Jag har sån jävla ångest, hatar det.  Hatar mig själv för det. Är så jävla svag, Känner mig FET och att jag inte är värd det etc. Jag som åt tårta igår fastän den inte ens var god! Jävla skit! Har gråtit och bölat, blivit förbannad på R (egentligen på mig själv).

Och han - underbara människan - ratade alla mina ÄS-argument, höll sen bara om mig och sa helt rätt saker. Älskar honom mer än livet. Med hans hjälp kommer jag att klara det här.

Jag kommer inte dö av desserten ikväll och ångesten som slår till nu är ett nödvändigt ont för att bli fri. Jag vet ju det. Egentligen.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Vad härligt att han kan vara precis det där: stödet, det där lilla extra som gör att du faktiskt vinner kampen och tar det lilla klivet framåt. Som jag skrev så grubblar jag mig fördärvad, jag är inne i en riktig förhållandekris och det värsta är att han inte verkar förstå det heller. Usch. Det är inte roligt. Samtidigt är det lite en befrielse också, att ha andra problem än bara: hur sjutton ska jag kunna äta så lite kalorier som möjligt och ändå överleva!



Jag hoppas det går bra för dig ikväll. Du ska veta att man inte behöver äta efterrätt. jag har aldrig gjort det, inte som frisk heller. Och om du känner att det är för mycket för dig idag, säg bara ärligt: Vi åt tårta igår, det är inte bra för min kropp med allt det söta, så idag håller jag mig till maten, även om det ser underbart gott ut!

Om någon ifrågasätter är det deras problem. Du är starkare än så och jag kämpar med dig!



Kram Katarina

2009-09-19 @ 13:44:42
URL: http://modstyrkafrihet.blogspot.com
Postat av: Lena

jag tror men vet inte om det är så.. att för varje gång man går emot det precis som du gör nu, så blir det till slut mindre o mindre jobbigt. Men jag förstår att du har det jobbigt just nu.. men jag tror o hoppas att det ska lätta något under dagen .. fortsätt o kämpa på som du gör.. du är värd det o du kämpar så himla bra.. önskar jag hade den kraften o hålla mig på banan igen.. jag ska snart ge mig på det.. har väntat alldeles för länge.. måste välja livet.. kram

2009-09-19 @ 14:39:20
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: Katarina

Åh nej! Så menade jag absolut, absolut inte! Jag missuppfattade nog hela texten och trodde att du.. ja, kände dig tvungen! Jag är helt på din sida: man ska äta precis som man vill! Det är ju det som är friheten! Det FINNS inga farliga livsmedel. Kanske livsfarliga mängder, men det är en helt annan sak!



Förlåt om jag gjorde dig upprörd, och förlåt om jag inte riktigt förstår. Självklart ska du äta det som bjuds, men jag ville också poängtera rätten till sin egen kropp, att det alltid finns ett val och att det ibland kan kännas tvingat att göra på ett visst sätt, eftersom det är så svårt att veta vad som är sjukt och inte. Jag hamnar jätteofta i det läget och då har jag verkligen haft hjälp av att känna in vad jag verkligen vill, och sedan vara rak och ärlig med det.

Och tro mig, jag har många desserter på min lista som jag ska tugga mig igenom och vinna tillbaka. Vi kanske kan käka några av dem tillsammans! För du får inte tro, att jag tror att du inte är värd dem, eller inte ska äta dem. Ät och må bra, J. Det är allt jag menar!



Stor kram óch hoppas det är lugnt!

2009-09-19 @ 15:06:03
Postat av: Lorena

What a man what a man what a man! Håll hårt i honom, men det går nog bra med att hålla löst också, han kommer finnas där. Han älskar dig, för att du är värd den kärleken, för att du är en kvinna värd kärlek.



Och mat, och dessert, och allt annat i livet som borde vara självklara njutningar ;)



Släktträffen gick bra trots att de mest tjatar på mig om att jag borde ha ett RIKTIGT jobb och TJÄNA pengar, inte hålla på och LEKA i en liten MENINGSLÖS förening. Gah, orkar inte bråka, de är gamla, de vet inte hur det är, osv. Det är över nu, och plättarna med saffranskesella och hjortronsylt var kanoners ;)



Lycka till med din svärmorsutmaning ikväll. det kommer gå kalas! Det är helg, alla gör'et! Tusen varma styrkekramar

2009-09-19 @ 15:11:03
URL: http://lorenagustavsson.blogspot.com
Postat av: Y

Kom igen tjejen du fixar det! Du ska ju unna dig god mat! Du förtjänar det, och du blir INTE tjock av det, det lovar jag dig!



Vet ni något om lägenheten än?

Kram<3

2009-09-19 @ 16:21:11
URL: http://johannablondie.blogg.se/
Postat av: Y

Åh, lycka till! Jag håller båda tummarna för er!Och ha det roligt och njut ikväll!

Kram <3

2009-09-19 @ 17:28:34
URL: http://johannablondie.blogg.se/
Postat av: molly

hejhej!

jag hoppas att du känner dig väl till mods denna kväll :) har du haft en bra dag?! :) tänker på dig och önskar dig en fortsatt bra helg :) kramar

2009-09-19 @ 18:15:38
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Lena

tack för dina ord vännen, du är go.. hoppas att du har en bra lördagskväll... kram på dig med

2009-09-19 @ 20:48:58
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: Louise

avundsjuk på dig som har en sån fin karl! visst kan oväntade situationer få en att bli helt crazy!? bra att du utmanar dig, inget farligt kommer hända. You know it!



måste bara fråga en sak: när du äter efterrätter, ser du det som ett tidigt kvällsmål då? eller äter du kvällsmål också sen när du kommer hem?



kraaam :)

2009-09-19 @ 21:48:27
URL: http://myworld2.bloggspace.se
Postat av: Lillamy

Visst kommer du klara detta vännen. Du är ju stark vet du! Och du får äta utan dåligt samvete, verkligen. Kram på dig!

2009-09-19 @ 21:52:44
URL: http://kommerblifri.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag är lika överkänslig jag. Om inte värre. Jag tänker ändå tro att det är bra att vi reagerar. Det är friskt och sunt att säga ifrån när det inte känns bra eller när någon tycker saker man inte håller med om! Och såhär är det: denna sjukdomen är så jäkla individuell. Och om demonerna får dig att må dåligt av att äta dessert, så är det precis det du ska göra! In their faces, liksom. Om och om igen. Och du måste nog göra det tills det inte är en stor grej längre. Jag hoppas verkligen det gick bra idag, du förtjänar ju att äta precis som du vill, när du vill, utan att straffas för det!



Och jag älskar faktiskt morotskaka. Det är en av få efterrätter som jag verkligen gillar. Jag är annars ett smörgåsbarn, som hellre åt ostmacka än prinsesstårta. Men choklad slinker alltid ner! Så vi ska nog kunna enas! Hur som helst vore det grymt att få ge dig en kram på riktigt och säga att du är underbar. Oavsett vad dumma tankar någonsin säger till dig!

2009-09-19 @ 23:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0