Hemma <3

Hemma igen :-) och nu ser jag fram emot morgondagen som är den enda helt jobbfria dagen denna vecka.

Tisdagen har bla  bjudit på en "överraskning" i matväg på jobbet som först skrämde skiten ur mig, men som jag sedan bestämde mig för att övervinna. Det var egentligen en så ytterst liten sak, men det fina i kråksången är att jag INTE gjorde som jag brukar i sånna situationer - den här gången kunde jag tänka sunt och det var jag som tog beslutet, inte ÄS. Det är faktiskt så att allt oftare kan jag tänka "vad vinner jag på att inte äta det här?" t ex. Man väljer faktiskt! Och det är inte farligt att inte välja det som ÄS vill. Tvärtom stärker det en att gå emot, även om det inte känns så för stunden.

Lite flummigt, men jag hoppas ni förstår vad jag menar :-)!

Puss

Kommentarer
Postat av: sarah

Ja alla avsnitt finns på tv:s hemsida:) Kolla kolla!



Det är sådana små framsteg som kan vara de viktigaste. Jag ångrar mig bittert att jag backade när jag började närma mig målet, bara för att jag var för rädd för att ryta emot sjukdomen vid de där små tillfällena. Och se hur det gick liksom.. nä, man kan inte bli halvfrisk for life. Det är ohållbart att behöva tampas med knäppa tankar resten av ens liv utan att falla igen, och då är enda lösningen att utrota skiten till fullo! Kram och puss playboybunny;)

2009-09-23 @ 08:10:16
URL: http://underbarasarah.blogg.se/
Postat av: Katarina

Jag förstår precis hur du menar. Jag brukar känna mig så stolt när jag fixar att stå emot sjukdomen. För mig handlar det ju då ofta om att stå emot uppmaningen att inte äta, och göra som kroppen vill! Sedan har jag nog blivit såpass indoktrinerad att jag alltid blir förvirrad: vad vill jag? Vad är rätt? Hur mycket ska man äta? Men oavsett hur mycket sjukdomen skriker att jag ätit, så hävdar psykologen ALLTID att det finns utrymme för mer. Så hon har nog rätt... Haha. Jag får lita på det.



Skönt med jobbfritt. Hur går det med inventeringen av att hitta nya jobb? Eller kanske läsa någon utbildning till hösten? Sista ansök är 15 oktober! Bara som en liten parantes, från tjejen som anser att man ska ha jobb man verkligen älskar! Inte funderat på något inom vården? Du verkar så jäkla mjuk, klok och mänsklig.



Heja dina framsteg, nästa gång kommer valet vara lite, lite lättare eftersom du tagit första striden!



Kram!

2009-09-23 @ 08:26:57
URL: http://modstyrkafrihet.blogspot.com
Postat av: Lillamy

Det låter inte det minsta flummigt, jag förstår precis hur du menar. Du är stark som klarar gå emot äs. Det är ju enda sättet så det gäller att hela tiden få fram den sunda och friska tanken inom en och ta över kontrollen själv. Du är en god bit på väg, duktiga DU! Var stolt =D

2009-09-23 @ 09:43:16
URL: http://kommerblifri.blogspot.com
Postat av: Y

Du är så otroligt stark, du kommer vinna denna striden och bli helt frisk, det är jag övertygad om! Det är ju du som tar kontrollen över ÄS när man gör det där oväntade, man tappar inte kontrollen som man kanske för stunden tror.



Tack för dina värmande ord, jag tror inte du förstår hur mycket de betyder. Ska till min behandlare idag, får se vad hon säger angående min situation hos pappa.



Kram <3

2009-09-23 @ 12:02:47
URL: http://johannablondie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0