Kvällens middag: Smörstekt laxkotlett med bulgur, sommargrönsaker och grekisk yogurt



1 port

1 laxkotlett
1 dl (okokt) bulgur
Sommargrönsaker (fryst blandning)
Grekisk yogurt
Smör till stekning
Salt och peppar

UPPDATE: Fy sjutton vad gott det här var! Så enkelt, men fina, rena smaker och jag blev så gott mätt! Längesedan jag åt bulgur och det är verkligen en favorit när man kokar det rätt (dvs inte för mkt el för lite). Avslutade måltiden med perfekt mogen frukt: banan och äpple plus en kopp Zoegas skånerost.

Känner mig nästan lite bättre, hoppas att det inte är inbillning! Kanske är det så att det börjar gå upp ett ljus för mig, att mamma faktiskt har rätt i att det är VVV som gäller när man är sjuk. Värme, vila och vänlighet. Visst har jag lite ångest för att jag äter så "mycket" fastän jag bara ligger hemma och hostar, men jag kan verkligen ärligt säga att jag vet att jag inte hade mått bättre av att dra in på maten som back in the days. Min kropp kräver mat, sjuk som frisk, i stillhet som i rörelse.

<3

Kommentarer
Postat av: Lorena

Det är andras värderingar att man ska skämmas! Främst bantningsindustrins! Åt helvete med sånt, det skapar förtryck.



Du fixar högskoleprovet, den här sopan fick fan 1,5. Då tar du full pott :D

2009-10-13 @ 20:05:10
URL: http://lorenagustavsson.blogspot.com
Postat av: missh

krya på dej gumman!*

2009-10-13 @ 22:42:52
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: Carro

Det har du iofs rätt i, för förjävla göttiga är dom :D



Jag är i överlag inte så förtjust i varken Bulgur eller ris. Men på 7 kryddor, en turkisk restaurang här gör de såååå god Bulgur. De blandar i olja och massa göttiga kryddor. AH, nu vart jag sugen på deras mat .. Får nog bju med mig farmor någon dag framöver :)

2009-10-13 @ 23:10:04
URL: http://carrod.blogg.se/
Postat av: Matilda

Helt rätt, kroppen kräver mat.

Och den där maten såg ju himlans god ut! Lax är en stor favvo hos mig! (Fast inte bulgur iof.. men har nog inte ätit det så mycket så att jag kan uttala mig kanske.. haha)



Sv: Nämen TACK söta du!

2009-10-14 @ 08:55:01
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: missh

Morron du söta*



Så va man ÄNTLIGEN klar me (jävla) tidningen - för andra ggn!!

Fattar inte att jag bara får 10 ynka kr extra för att gå 2 ggr??!! Snålisar!

Dessutom har jag jätteont i foten o därmed hela vänstra sidan sen gårdagens

runda...gjorde det iinte så behagligt idag...



Så idag ska jag nog bara måla lite o sen vila.

Va ska du göra?



ciao ciao!*

2009-10-14 @ 11:27:44
URL: http://www.misshart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0