Avsked

Tusen tack för era kommentarer! Det värmer faktiskt att ha varit "saknad" :-) Måste dock tyvärr göra er besvikna genom att berätta att jag inte kommer att använda den här bloggen mer nu. Har tagit beslutet efter moget övervägande (som det brukar heta).

Varför slutar jag då blogga? Det finns ett par anledningar...

Bloggen blev till slut ett "krav". Kände mig tvungen att lägga upp matbilder och kände att jag ville verka så positiv som möjligt så att ingen mådde dåligt av att läsa min blogg - vill ju att ALLA ska ha ett bra liv... Bloggandet var för mig ett jättebra sätt att kicka igång mitt "projekt" att må bättre. Det lyckades verkligen och bloggen var en stor hjälp, många underbara tjejer som peppat och stöttat och skönt att få skriva av sig (jag älskar ju att skriva). 

En annan anledning till att jag nu avslutar denna blogg är att jag känner mig negativt påverkad av en del ÄS-bloggar jag läser. Jag känner en stor maktlöshet inför de bloggar där sjuka tjejer (för det är mest tjejer) skriver om sin ÄS med ofta väldigt dålig sjukdomsinsikt. Det är rätt jobbigt att ständigt läsa om hur "mycket" de äter (när de i själva verket ätit för lite eller åtminstone helt normalt) när man själv kämpar med att acceptera sitt eget matintag varje dag... Kommer klara det en dag som min idol LORENA (tack för att du finns <3) och många andra av er, men just nu tänker jag hålla mig borta från den delen av bloggvärlden som påverkar mig negativt.

Fortsätter att läsa en del bloggar, Molly, Katarina, Lorena, Matilda mfl... Älskar ju era bloggar :-D!

Ettbraliv kommer att finnas kvar så länge, men kommer ej att uppdateras mer. OCH: Jag har planer på att starta om med en ny blogg med feelgood/mat/inrednings/hälsotema. Nån gång... ;-)

Tills dess: Kärlek till er alla! 

 


Kommentarer
Postat av: Katt

Skriv gärna en liten kommentar när du börjar med nästa blogg! :o)



Kram så länge!

2009-11-08 @ 19:57:47
URL: http://catipat.blogspot.com
Postat av: johanna

har läst din blogg och inspirerats och peppats av dina inlägg. tack för allt du delat med dig av under din bloggande tid! stor kram

2009-11-08 @ 21:12:01
Postat av: Molly

ta hand om dig J!

jag tycker att du tar ett bra beslut, förstår nog hur du tänker då du tar det och jag känner väl till viss del också igen mig.



om du vill maila eller kanske ses så är det bara att höra av sig. ta nu riktigt väl hand om dig, vovven och R :)

kramar

2009-11-09 @ 06:05:36
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Katarina

Ja, och jag måste också få följa med på resten av resan! Det kommer jag tvinga dig till. Haha! Du gör precis det som är bäst för dig. Vi är alla här för att hitta ut, eller hur? Det går inte att hjälpa att jag kommer sakna dina ord jättemycket, men såklart förstår jag dig! Och jag tycker du är klok. Vi ska bli friska, vi ska må bra, vi ska LEVA! Och vi ska ha friskfika, jag hoppas snart!

Stor kram, hörs på mailen!

Katarina

2009-11-09 @ 13:50:56
URL: http://modstyrkafrihet.blogspot.com
Postat av: Mia

Bra beslut, du ska må bra och bloggen skall inte bli något krav! KOmmer sakna din kloka ord dock så hojta till om du startar en ny blogg.



Massa Kramar Mia

Postat av: Rebecca

Jag skickar dig varma kramar och ett stort lycka till. Hoppas vi hörs/läses i framtiden.

2009-11-10 @ 09:28:19
URL: http://rebeccaskitchen.se
Postat av: Lillamy

Kommer sakna din blogg och dina ord, men du gör helt rätt som följer dina känslor. Kämpa nu vidare mot det friska livet och jag vet att du kommer klara det. För du har viljan, du har styrkan, och du har självinsikt. Kram på dig!

2009-11-10 @ 15:15:17
URL: http://kommerblifri.blogspot.com
Postat av: sandra

kommer sakna din blogg ska du veta =) du verkar vara en hel go människa och jag vet att en dag kommer du va helt frisk!!! kramar

2009-11-14 @ 20:51:45
URL: http://lillasana.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag hoppas du tar hand om dig & mår bra :) Of course kommer du bli helt fri(sk).

Snart är det jul också, massa mys ! :) Hoppas ni får det bra i det nya lägenheten också, du förtjänar all lycka i världen. TUSEN VARMA KRAMAR

2009-11-18 @ 11:37:07
URL: http://carrod.blogg.se/
Postat av: Louise

Fina J!

är det du som lämnat kommentaren hos mig!? hoppas det :) glad jag blir att du gillade ett inlägg hos mig, hihi ;) hur går allt för dig nu? förresten så förstår jag nu vad du menade med att du blir frustrerad på mig. Känner exakt samma sak för vissa andra bloggers! Maila gärna, du är grym! massa kramar

2009-11-21 @ 22:03:53
URL: http://myworld2.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0