Rapport från soffan...

...med tékopp i handen och datorn i knät. En vanlig position numer..

Har börjat se mig om efter ett nytt jobb och därför uppdaterade jag CV och presentation idag. När jag tittar på CVn känner jag mig nästan stolt, det ser så bra ut liksom, allt jag ändå hunnit med, klarat av... Så svårt att tro nu, men det är ju sant allt som står där. Tänk om jag är lite bra ändå ;-)

Under en mycket lugn och skön hundpromenad hann jag fånga några solstrålar på eftermiddagen. Inbillar mig att det gjorde gott.

Orkade äntligen med att ta hand om tvättberget idag. Skööööönt! Jag avskyr verkligen att tvätta, det tar ju sån tid!!
Märker hur jag genast känner att jag måste dammsuga/städa badrummet/diska/torka ur kylskåpet bara för att jag tvättat och "allt" måste vara fint. "Allt eller inget-tänket " (en av mina ettriga små fiender). Dock fick det räcka med tvätten idag -f ör det första är jag faktiskt sjuk och för det andra måste man inte göra ALLT på en och samma dag. Sådetså.

Kan inte påstå att det varit någon vidare festlig fredagkväll, men ändå ganska mysig. Lets Dance, Gulashsoppa och knäckemackor med laktosfri keso och avokado blev det till kvällsmat. Bra med soppa, det är riktig förkylningsmat. Åt två äpplen och en banan till "dessert". Funderar på att ta en banan till, men det stör mig att jag är så hungrig "fastän jag är hemma och inte gör nåt"... "Jag har onormal aptit" etc. Det är ätstörningstankar... Det är ingen stor grej för mig att ta den där bananen, känner mig bara liiiiiiite bättre om jag inte gör det. (Det här är något som jag ska jobba med, hur vet jag inte riktigt. Kanske något att ta upp med den där kuratorn som min läkare talade om).

Appropå "Allt eller inget-tänket" som jag skrev om när det gällde tvätten, så har jag allt som oftast använt mig av det när det gäller mat och träning. Antingen skall man träna hårt eller inte alls, antingen frossa eller späka sig... Jag som är hyfsat normalbegåvad borde förstå att dessa ytterligheter inte är bra för mig och - PLING! - äntligen trillade poletten ner. Men vad göra? Jag sitter hemma förkyld och får inte träna. Många gånger idag har jag tänkt tanken att "ta en riktig frossardag" eftersom "allt ändå är kört". Dock vet jag av tidigare erfarenhet att det är ett destrktivt beteende som leder till mycket ångest. Så frossardagen får vänta till söndag då mannen är hemma (känns lite lättare då). Frossardagen får dessutom hellre bli en trevlig mysdag med inslag av god mat och godis. Ser fram emot det och hoppas att jag slipper ångest för att jag inte kunnat träna. Jobba, jobba, jobba MOT ångesten!

NU: Mer té till min stackars hals och kanske en banan ;-)

SNART: Sängen (hoppas på en hostfri, sömnrik natt)

Kommentarer
Postat av: carolina

haha, jo har nog titeln som rubrikdrottning ;) min mamma har gjort en gastric bypass om du vet vad det är ? :)

2009-03-13 @ 22:49:02
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Umma

Damn vad jag känner igen Antigeneller-tänket. Det är ett ständigt samtalämne när jag besöker min psykolog. Antingen ska jag sova hela tiden, eller inte sova alls. Antingen ska jag träna bajset ur mig, eller inte alls. Antingen eller, svart eller vitt. Men är gråzonen, mittemellanlandet, något att sträva efter - EGENTLIGEN? Jag tror mer det handlar om att hitta balansen. För mig är det så iallafall. En balans där jag tar hand om mig själv på bästa sätt i varje läge.



Förlåt, nu kanske jag är ohövlig. Har du haft en annan blogg tidigare? Tänker på din kommentar hos mig. Ett annat alias kanske? Jag brukar vara bra på att komma ihåg personer. :)

2009-03-14 @ 09:57:58
URL: http://umma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0