Sjuk hjärna i en frisk kropp?

Jag är inte "som andra"? När jag äter godis vill jag inte nöja mig med en ruta mörk choklad. Jag vill känna mättnaden. Lyxa och smoffsa i mig ordentligt. Detta har lett till fenomenet "godisdagar" dvs dagar då jag tillåter mig själv att frossa i t ex choklad.

Idag blev tredje "godisdagen" den här veckan. Har so far klämt i mig två dubbelnougat och en Lindts chilichoklad.. Var/är ångestfylld innan jag bestämde mig för att göra det, hade ju ingen riktig anledning förutom att R åt också... Kände mig värdelös och ledsen för att jag:
1. Var sugen på choklad fastän jag åt en massa tårta och godis igår.
2. Låter mattankarna styra mitt liv och låter det drabba R.
3. Vet att imorrn kommer bli en jobbig dag matmässigt. Vi ska in till stan och hitta på nåt och jag vet att mattankarna kommer mala konstant i skallen. Vad ska jag ta om vi äter ute? Extra känsligt efter en godisdag.... Vad gör jag om R tar en glass spontant liksom?
4. Hatar att nästa vecka kommer att gå i kompensationens tecken dvs bara en eller ingen godisdag,  alternativt två eller fler godisdagar och få ångest och tjockiskänslor...

R skällde lite på mig i all välmening. Förstår att han är trött på denna ytlighet. Men det handlar inte bara om vikt och utseende, utan till stor del även om det ständigt återkommande fenomenet KONTROLL. Skulle vilja kunna "ta vad jag är sugen på" i alla lägen (och behålla min nuvarande vikt) men det känns inte realistiskt att jag skulle kunna leva så. Alla tips är välkomna. Jag är fan desperat. Så jävla utled på mina nojor!!

Jag vill ha en förändring. Men hur lär man sig att leva man utan matkontrollen? Trött på min sjuka, sjuka hjärna...

Jag är besviken på mig själv nu. På att jag inte bara kan va normal.

Jag vill vara perfekt. Det går inte och därför mår jag piss.

Ledsen allihopa, friskare än såhär är jag tydligen inte :-( Stundvis kanske, men inte just nu. Tyck inte illa om mig snälla ni.

Avskyr mig själv och mina jävla i-landsproblem!

Fan fan fan, vad jobbigt det blev.



Kommentarer
Postat av: Carro

Tack så mycket !



Jag förstår vad du menar och hur du känner dig.

Men för att bli fri(sk) så måste man släppa på kontrollen. Ångest dödar inte, men det gör Anorexia.

För varje gång man går emot matmonstren så har man vvunnit.

Man kan inte planera sina dagar in i minsta detalj, eller långt i förväg. Ingen annan gör det

Önskar jag hade något konkret tips. Men det enda är SSLÄPP allt och go with the flow .. Återigen , Livet är till för att levas ! Ta hand om dig

2009-06-21 @ 00:02:32
URL: http://carrod.blogg.se/
Postat av: j

åh en till som är som jag vad gäller "godisdagar". Jag har bestämda dagar då jag äter mängder av godis eftersom jag inte heller vill ha en bit utan en hel påse ska de helst vara! Det går ju inte att ha det varje dag för då blir ju maten lidande. Tänker du också så?

2009-06-21 @ 14:04:43
URL: http://blifrisk.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag är i precis samma stadie som du, äter godis i mängde varje dag! Men jag tror att det är ett stadie man måste gå igenom och att det avtar sen. Att man kan äta lite mindre, då kroppen vet att den får mer någon annnan gång! Eller vad tror du?

fortsätt kämpa och backa inte <3<3

2009-06-22 @ 09:08:28
URL: http://backtofuture.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0