Piggelin :-)

Jag är verkligen piggelin idag :-)! Och det är faktiskt mycket märkligt... Har sovit helt uselt både igår natt och natten till idag (säkerligen pg a kaffet vid 22-tiden igår, plus att lägenheten kändes som en bastu). Trots den snåla sömnen var jag pigg som en mört redan vid sextiden imorse, galet. Efter frukosten (som jag inte mätte upp, men hällde tillbaka och på igen tills jag var nöjd, haha, det blev säkert bra för jag blev mätt och belåten iallafall :-) ) infann sig fortfarande ingen lust att sova så jag stack till gymmet vid halv åttasnåret! (Har aldrig hänt förr, det kan jag garantera...)

Har väl inte tränat på gym på säkert minst två månader och idag bestämde jag mig för att besöka ett gym, i kedjan jag jag har gymkort hos, som jag inte besökt tidigare. Jag blev så himla positivt överraskad! Fräscha lokaler, sköna fläktar (Gud ske pris!) och inte alls mycket folk. (Musiken sög dock, men det gjorde inget för jag hade laddat min mobil med en massa gammal hårdrock :-D!)

Jag körde kondition - såklart, är fortfarande rädd för styrkemaskinerna, men jag ska våga någon gång hehe. 20 min löpning (rätt tuff, jag är ju löperska), 20 min cykel (hahahahaha, jag har så pinsamt dåååååålig cykelkondition, flinade åt svetto-jag i spegeln :-D!) och 20 min avslappnad, skön rodd. Ett väldigt bra och varierat konditionspass. Även om det kanske är dumt så känner jag mig sjukt duktig nu och jag har liksom samvete att bara slappa och ha det bra. Det tänket är inte helt sunt, visst får man vara nöjd när man tränat, men man ska kunna vara lika nöjd utan att ha tränat. Dock kände jag verkligen för att träna idag, kanske var det därför det gick så himla bra?

Nu sitter jag nyduschad och avslappnad hemma i soffan. Har vitlökskyckling i ugnen som ska användas till pastasallad antingen idag eller imorrn. Det luktar mums ska ni veta! Hoppas det smakar lika bra som det doftar. Nu ska jag ta ut kycklingen och sen ska jag antingen sätta mig på balkongen och sola, eller lägga mig och försöka sova en stund trots allt.

Recept på en kul sommargrogg:

Bacardi Limon
Sprite
En Piggelin-glass
                       
Bara att sticka ner glasspinnen i ett glas, hälla valfri mängd bacardi limon och sprite över.
Vips så har du världens enklaste partydrink, glasspinnen funkar som både god smak och is!


Bild lånad från www.gb.se


 


Kommentarer
Postat av: lorena

Oj vad du skriver flitigt! Ska du inte göra som vi andra venskar och sitta ute och steka :p?



Det tomma mailet. Gud förbanne hotmail! Det blir så vem fasen jag än skriver till! Och jag vet inte varför. Aaaargh, jag ska fippla lite mer med inställningarna så skriver jag sen igen...



Mycket bra att låta bli mätningen!



En annan sak jag tänkte på är att det är lite "förbjudet" för oss avdankade anorektiker att tycka om att träna. Onödigt egentligen! Precis som du älskar jag att träna, jag älskar endorfinerna och känslan efter. Men det måste ju inte betyda att man älskar kaloriförlusten eller nåt annat tokigt.



Men att ta det lugnt och kunna uppskatta det är också någonting sunt.



KRAM!

2009-06-29 @ 12:44:41
URL: http://lorenagustavsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0