Pengar rullar in...

Vi kollade över ekonomin lite igår... Det går faktiskt riktigt bra nu, tack vare idogt slit och Rs ekonomiska färdigheter hihi. Det är nu bara några månaders sparande kvar till vi nått den magiska gränsen då vi gett oss lov att börja kolla på LÄGENHETER! Vi ska alltså köpa är det tänkt och jag längtar så jag nästan spricker efter ett nytt, eget bo till oss. Vi bor för närvarande i Rs gamla ungkarlslya. Billig hyra, men jättedåligt kök och lägenheten är gammal och nergången. Dessutom bor vi lite väl långt från stan i vårt tycke.


Men nu är vi alltså på god väg att kunna uppfylla en av våra drömmar. Åh, vad jag dagdrömmer om mitt nya kök, hur jag ska inreda det som jag vill ha det, baka en massa och laga mat på riktigt, haha ställa till med kalas!


Nu ska jag ut i regnet till tvättstugan, burr. Skulle inte vara dumt med en egen tvättmaskin i vår nya lägenhet ;-)


Kommentarer
Postat av: lorena

Vad underbart att läsa om eventuell lägenhet! Att ha ett eget krypin som man valt själv är det bästa!



Böckerna är alltid bättre än filmerna, en universell sanning nästan :) men som du skriver, det är grymt att han skriver svensk skräck i miljöer man kan relatera till...



Jag är inte ett dugg ledsen, om jag har nån enstaka tanke kvar är det bara att jobba bort den. Det finns säkert kvar slentrianmässigt tänk kvar och jag är inte rädd för att släppa det. Det kommer med tiden :)



Avdankad anorektiker! Haha det var ju klockrent!

Jag kanske använder uttrycker i något sammanhang framöver :)



Igår såg jag tvåans rock-kväll på TV. Idag blir det att packa och bunkra upp med ungkarlsmat åt mannen eftersom jag åker iväg en vecka imorgon.



Vad hittar du och din baby på?

2009-06-14 @ 12:35:09
URL: http://lorenagustavsson.blogspot.com
Postat av: Lena

Hoppas att allt är bra med dig.. kram

2009-06-14 @ 15:14:30
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: lorena

Det låter kanoners hörru!



Jag ska förflytta min stackars icke-samarbetande lekamen till Mora och M.H.E-kliniken där jag ska på så kallad uppföljning. Fick femton dagar som jag sprider ut över året. Nu är jag där hela veckan, ska bli skööönt. Resturangmat och bara rå om sig själv, precis vad jag behöver :)



Syftet är att kolla av läget så att man fortfarande håller sig på friska banan och så får man hjälp om man har problem i livet överhuvudtaget. Det är bäst!

2009-06-14 @ 16:50:31
URL: http://lorenagustavsson.blogspot.com
Postat av: Lina

Nej, lördagar är riktigt mysiga de med;)

Vad roligt att ni ska titta på lägenheter! Att inreda och göra om är sån humörshöjare. Jag är precis färdig med mitt nyrenoverade rum.

Ha en bra dag:)

kram

2009-06-15 @ 11:57:29
URL: http://labansdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0