Tröst...

Fy fan. Den här dagen har sugit så hårt. Som ni kanske förstår så har jag inte skaffat mig något nytt jobb. De erbjöd mig en lön på 106 kr i timmen. Det är skamligt för dem - och förnedrande för mig. Hur FAN kan jag som har ca 8 års arbetslivserfarenhet bli erbjuden en sådan lön!? Det är en lön som knappt en 18-åring utan erfarenhet kan klara sig på. Skamligt... Jag gjorde mitt bästa att förhandla mig till en högre lön, men det var tydligen omöjligt... Grrrr.... 

(Dagens andra lågvattenmärke är PHONEHOUSE. Sitter med en använd (?) telefon som inte har någon täckning hemma hos oss. Kul - not... Avskyr Phonehouse, de har fuckat upp allt från första stund.)

Suck. Stånk. Stön. Känns jättekämpigt att behöva fortsätta på mitt gamla jobb där jag verkligen vantrivs. Jag är riktigt låg nu och eftermiddagen urartade i en stor urladdning mellan mig och R. Skrek och grät. Allt kom på en och samma gång. Hans oro för mig gjorde sig påmind, han talade om för mig hur mycket det sliter på honom och det gjorde riktigt ont att höra. Jag fick ur mig en massa onödigt och en massa nödvändigt skit. Till slut gick jag och tog en lång dusch och grät lite mer, sen kändes det lite bättre. Vi talade lite mer civiliserat med varann och jag började laga mat.

Det blev en riktig tröstemiddag för oss. R börjar jobba imorrn och jag börjar på måndag. Tungt med stort T... Middagen bestod av rödvinsmarinerad fläskkotlett, klyftpotatis, stenugnsbakat bröd, kryddsmör/grekisk yoghurt, oliver och till detta en pava rödvin (väldigt välbehövligt). Skönt att äta gott och få bli lite flamsig av vinet. Till dessert blev det favorit i repris: Marängswiss med frysta blåbär och krossad choklad. Kaffe... R sa efter andra portionen att jag nog borde stoppa. Han sa det i all välmening, men såklart kändes det inte så kul. Skitsamma. Middagen var LYCKAD och jag åt och NJÖT, orkade inte ha ångest typ.

Ursäkta mitt inte allt för positiva inlägg. Hoppas att botten är nådd. Måste rycka upp mig för mitt eget bästa.

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Lillamy

Dagen har varit tuff för mig, men nu är jag på rätt väg igen. Jag känner förresten igen den där kommentaren om att "du borde nog stoppa nu". Jag fick den senast igår...Hmmm. Lagom kul att höra men det är ju som du säger, det är av välmening. Fortsätt söka nytt jobb, nästa gång ska jag hålla tummarna ännu mer:)

2009-07-23 @ 22:07:27
URL: http://kommerblifri.blogspot.com
Postat av: amanda

hej svej!! tycker du gör otroliga framsteg och att du vågar prova nya saker är jättetriggande att läsa. blir inspirerad av dig, du vet inte alla gånger vad som funkar men du ger dig ut i det "farliga o otillåtna" iallafall, trots hjärnspöken. det är otroligt bra kämpat! får man fråga vad du äter till frukost/lunch/mellis? har du använt dig av näringsdrycker o har du nått din "målvikt" ännu? KRAM!

2009-07-24 @ 10:30:16
URL: http://bootylicious.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0