Sommarmiddag

Idag har jag haft vilodag från träning, kändes behövligt. Jogga enbart på asfalt (pg a ormarna som numera huserar i skogen :-p) är inte skönt för baksidorna. Vila är dessutom bra nödvändigt för kroppens återhämtning. Sådant som jag vet, men ibland inte vågar tro på.

Frukosten idag gick bra. Dagens "nya" pålägg blev bregott, hushållsost och gurka med lite salt på. Gick jättebra :-).

Angående det här med att äta "nya" pålägg, så är en del av dem ju egentligen inte alls nya för mig. T ex ost brukade jag förut äta på "godisdagarnas" frukost. Nu jobbar jag ju på att äta sådant som ost och leverpastej varje dag, utan att den dagen skall urarta i överätning och dagen-efter-kompensation. (Ost och leverpastej är NYTTIGA och GODA livsmedel och skall icke uteslutas ur Js kost! Amen!)

Ikväll ska vi ha svärmor här på middag, vi kände att det var dags att bjuda igen :-)! Det skall bjudas på småplock av somrig mat: Rostbiff, potatissallad, rökt lax, rökt pepparskinka, salami, oliver, grekiskt lantbröd, grönsallad, grekisk yogurt mm. Till dessert blir det en jordgubb/rabarberpaj som jag har gjort! (Håller tummarna för att den blir bra..... hade köpt en ny pajform som knappt gick in i vår lilla leksaksugn, fick sätta formen högst upp i lite lägre värme, hoppas att det inte påverkat till det sämre :-S. Drygade också ut vetemjölet, som tog slut, med pyttelite graham för att R är torsk på själva smuldegen. Hoppas, hoppas att han inte märker nåt! :-P Han är kräääääääsen!)

Återkommer senare, kanske med lite bilder på den somriga menyn!


Kommentarer
Postat av: Sarah

JA FÖR TUSAN! Plattan i mattan:D

2009-07-04 @ 20:14:55
URL: http://underbarasarah.blogg.se/
Postat av: Louise

hur blev pajen? åh jag hoppas verkligen att det går bra för dig! Vi måste få bort alla våra sjuka beteenden, godis KAN ätas varje dag i rätt mängder.. kämpa på nu vännen <3



jag har varit iväg på en fest nu ikväll men drog hem när dom började bli för fulla o det var dags för mitt kvällsmål. känns jättetrist, men jag måste ta hand om mig själv nu..



kramkram

2009-07-04 @ 22:01:39
URL: http://myworld2.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0