Saltsug och värdelösa mobillerverantörer

"Borde" ha varit mätt efter all god mat och dessert, men för en stund sedan fick jag ett väldigt saltsug. Har haft huvudvärk (vinet?) och vart lite illamående. Tog resterna av cashewnötterna som R köpte på City Gross. Det var ungefär precis vad jag var sugen på - så på så vis kändes det bra. Det som känns negativt är att jag nog inte tagit dem om jag inte ätit dessert förut. Uppfattar alltså omedvetet detta som en "godisdag" trots att jag verkligen försökt släppa de tankarna. Det skrämmer mig... Känns som jag bara kommer äta och äta... Dock vet jag att än så länge har detta mer generösa och regelbundna ätande enbart ökat min förbränning. Det är på gott och ont... Minsta viktminskning gör att jag snabbt "vänjer mig" vid den vikten. Alltså jobbigare när kroppen vill öka i vikt/gå tillbaka till den vikt som jag hade förut. Vet inte om jag har gått ner i vikt, men det känns nästan så (vissa dagar, imorrn kommer jag känna mig fet pg a idag...) jobbigt av just den anledningen att det triggar mig. Måste gå emot det.

Forfarande noll täckning på min "nya" mobil. Har t om provat Rs simkort i den och det funkar lika dåligt. När jag var på Phonehouse idag sa de att jag skulle använda den bifogade cdskivan för att uppdatera mjukvaran. Fanns det någon cdskiva bifogad?? Gissa. Jag avskyr Phonehouse. Och jag avskyr att behöva gå dit imorrn för femte gången på mycket kort tid. ARG!! :-(

Nåväl. Känns som att det är dags för sängen nu. MacGyver har börjat på femman, då är det verkligen dags, haha. :-)

Hoppas ni kan sova. Hoppas jag kan sova... Nattinatti.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va tråkigt att det inte gick bra med jobbet..=( jag lovar att det kommer att dyka upp nånting annat till dig snart.. jag håller tummarna för det.. Jag vet att det är tufft ibland, men du måste kämpa... du klarar det.. jag ska vara hos doktorn idag halv 12, undra hur det ska gå... kram på dig min vän

2009-07-24 @ 08:06:26
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: Sandra

SV: Mm.. min histora är inte så rolig inte. Men mer år ska FAN inte slösas ut. JAG SKA BLI FRISK. Så är det! Hur går dte för dig? :) <3

2009-07-24 @ 11:58:36
URL: http://backtofuture.blogg.se/
Postat av: Lorena

Jag beundrar din förmåga att "rycka upp dig" och gå emot. Men det är verkligen en slavlön det där, min C har jobbat för exakt samma i fyra år, som timvikarie, tyvärr ser väl arbetsmarknaden ut så nu... Men du har mer utbildning kan jag tänka mig?



Vad jobbar du med om man får vara näsvis?



Puss!

2009-07-24 @ 12:40:29
URL: http://lorenagustavsson.blogspot.com
Postat av: Lorena

Det där är säkert olika i olika kommuner också, han är 24 och har inte heller utb, men erfarenhet. Men jag förstår din känsla, för det är en kamp här hemma kan jag ju erkänna för att få det att gå runt...



Mannen är den bästa! Det är egentligen helt sanslöst att han inte har lämnat mig, alltså nu är jag ju chill men har absolut inte jämt varit. Hur var det med er, var ni tillsammans när du var som sjukast också?



Skriv din historia röstar jag! Dels är jag nyfiken, dels så konkretiserar man någonting som annars kanske faller i glömska med skriven text. Tror inte på att förtränga saker, då tar man bara ut smärtan av minnena undermedvetet på annat sätt. Det där lät rörigt, men du förstår nog.



Jag önskar dig detsamma, ni får lätta upp stämmningen på nåt vis :)

lovelovelove

2009-07-24 @ 13:10:07
URL: http://lorenagustavsson.blogspot.com
Postat av: Sandra

SV: okej, det är som jag då, det sista! Jag behöver mes t arbete med min personlighetsstörning- känslomässig instabil som är grunden till min anorexi. Så nu jävlar, nu är det kamp till 150 % som gäller!



Ja gärna, som kommer allt att följa din blogg och sedan din historia! :)

2009-07-24 @ 13:20:51
URL: http://backtofuture.blogg.se/
Postat av: Molly

hej tjejen!

trist att du inte fick högre lön :( jag hoppas att du hittar ett bra jobb snart :)



jag hoppas även att du mår bra denna dag :) ta hand om dig! tänker på dig! kramar

2009-07-24 @ 13:47:08
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Louise

Det kommer fler jobb! tänk vad starkt av dig ändå att inte nöja dig med skräp lön, att du faktiskt inser att du är VÄRD mer. det tycker jag var bra :) Och nått mer som var bra var ju att du tog något salt när du var sugen på det! skitbra :D vi ska ju lära oss att lyssna på kroppens signaler ju.. hoppas du inte är alltför vin-skallig idag? ;)



kram!

2009-07-24 @ 21:56:07
URL: http://myworld2.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0