Oväntade känslor

Ikväll har jag utmanat rejält. Har haft en superduper kväll hos svärmor, som vanligt <3. Skrattat och pratat en massa och dessutom fått ett par jeans! Skitsnygga svarta Lee-jeans som svärmor köpt second hand. Blev jätteglad :-)

Maten var en stor utmaning och jag måste erkänna att jag först blev lite rädd när jag såg att det var kött och potatis. Vi blev iallafall bjudna på följande:
Marinerad, stekt fläskfile med hemmagjord klyftpotatis (färskpotatis i ugn, med bla smör och basilika), tomat och rödlökssallad. Kranvatten.
Har väldigt svårt för just kött och potatis, mest för att jag inte tycker att det är lite menlöst (då känns det extra "onödigt"), men det här var riktigt gott, somrigt och smakrikt. Desserten var dock det bästa:
Princesstårta (från bageri), en och en halv bit + rosen (tack älskling!) samt två koppar svart kaffe.
Det var ljuvligt! Tårtan hade exakt lagom proportioner av vaniljkräm, grädde, marsipan och sockerkaka. Själva sockerkaksbottnen hade en förnimmelse av citron som var helt delikat! :-P

Största utmaningen ikväll blir/är/var att inte fortsätta äta mer godis. Tror inte det ska bli något problem, känner jag mig hungrig så kommer jag ta yogurt/macka/frukt el dyl som ett litet kvällsmål. Kändes normalt med 1,5 bitar tårta. Tänkte först skippa att ta om, men det var gott och den första biten jag fick var inte så stor, så till slut (när R frågat för tredje gången) tog jag en bit till. Det smakade så bra ikväll och jag är nöjd att jag klarade utmaningen. Ångesten lär väl komma, men då får jag handskas med det där och då.

När vi vandrade hemåt så pratade R och jag mycket om hur jag ska handskas med mina problem. Jag har hans stöd och han är insatt i hur jag har det, det känns jättebra. Skönt när han kramade om mig efter tårtan, skönt att han inte ser på en eventuell viktuppgång som något fruktansvärt, skönt att jag har någon "normal" som kan tala om för mig att mitt beteende och mina tankar ibland är helt sjuka. Jag älskar honom och jag är så tacksam att jag har honom/får vara hans.

Just nu är jag väldigt hoppfull. Tänk att lite tårta kan göra så mycket för självförtroendet ;-)

Kram och godnatt (strax)

 Sommarbukett som svärmor plockat


Kommentarer
Postat av: lena

Fy fan va bra gjort.... kram

2009-07-03 @ 08:51:39
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: Louise

åh vännen vad duktig du är! det gör mig superglad att läsa :) vilken fin pojkvän du har! kan du inte lägga ut en bild på er? vore så spännande att se :)



hur gammal är du förresten?



krami

2009-07-03 @ 10:40:49
URL: http://myworld2.bloggspace.se
Postat av: Charlotta Ambjörnsson-Larson

Vad snällt av din svärmor. Kul med nya jeans!



Du har varit enormt strong med utmamingen ang. maten. Så strongt!!!!



Skönt att du har din älskade att prata med. JAg vet ju hur viktigt sånt är.

Hoppas att du klarade dig från att äta saker du inte ville när du kom hem.



KRAM Charlotta



2009-07-03 @ 16:20:46
URL: http://charlotta1.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0