Hem ljuva hem...

Nu har vi käkat middag. Pastasallad blev det, somrigt och gott. R åt med bacon och ketchup, jag åt min med tonfisk och hemmagjord sås på tjock turkisk yogurt, citron och rödlök. Pastan mättes inte upp, men jag vet ungefär hur mycket det blev, så det var lite fusk. Var lite jobbigt att lägga upp på tallriken för det såg så otroligt mycket ut, men pastamängden var (ca 100g okokt som jag ska äta) helt normal - och det var ju mycket annat gott i salladen också. Har ätit upp allt nu och känner mig inte övermätt alls.



Det blev en lång, svettig shoppingrunda i affärer inne i city idag. R köpte tokmycket kläder, jag hittade bara ett billigt rosa linne. Hm, jag är verkligen sämst på shopping...

Någon glass blev det inte :-( är lite besviken på mig själv. Hade nog vågat mig på en yogurtglass från gallerian, men när jag hintade lite om glass till R så sa han att han inte var sugen och då kändes det fel att bara jag skulle ta (ja, ja knashjärna igen, jag vet) När vi gick hem så talade jag om för honom att jag hade velat ha en glass fastän det inte var "godisdag" och han tyckte att det hade varit en jättebra idé. Just det där med att kunna ta en, eller två godisrelaterade saker vet R att har jag svårast för. Jag har hittills kört stenhårt på antingen/eller-principen, dvs tar jag en glass (oavsett om det är en Piggelin eller Daimstrut, så "måste" jag fortsätta med t ex pizza till middag och efterrätt eller godis på det. Lite så... För att passa på,på något sätt. Vill komma ifrån det där och mer äta när jag är sugen. Jag vill kunna äta mycket godis (det är ju gott!!) då och då, men inte att det måste vara allt eller inget hela tiden. Det blir liksom ett tvång på något sätt och tvång är aldrig bra. 

Nu ska jag fixa lite kaffe åt R och lite kvällis till mig, sen bums i säng. Trött idag. Tror det är tankarna som mal och mal som tröttar ut mig och tar min energi.

Kommentarer
Postat av: sandra

sv: ja precis, då har du en dröm att sträva emot!! Och jag är garanterat säker på att du kommer klara det!



Va inte arg på dig själv, eller besviken på att du inte åt glassen. det blir fler tillfällen. Och idag kanske du inte kände dig redo? Men kämpa på. Nästa gång klarar du det!!! Jag har ätit glass varje dag den här veckan :P <333

2009-07-01 @ 23:17:26
URL: http://backtofuture.blogg.se/
Postat av: lena



ja usch ja vad e de som händer igentligen.. tabbade mig väldigt mycket igår o jag skäms nåt fruktansvärt.. har inte betet mig eller gjort så på väldigt länge.. o jag skäms just nu o vet knappt vilket ben jag ska stå på eller vilket håll jag ska på längre...

Duu e duktig som utmanar dig, de e de där "spärrarna", tvången som e svårast.. när du e förbi dem så kommer de gå enklare. men ta de i lugn takt, jag tror att de e en bra ide.. kram

2009-07-02 @ 09:10:23
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0