Bilande svenne-bananer

Idag har vi hämtat ut den hyrbil som vi ska ha denna vecka på vår lilla tripp. När vi ändå har lyxen att vara bilburna så passade vi på att åka och handla lite bla en 14 kilos säck med hundmat. Men det bästa av allt med dagen var att jag för första gången fick komma till IKEA! Haleluja vilket ställe! R sa "vad var det jag sa", han vet ju hur pryltokig jag är. Haha, jag skulle ha kunnat stanna hur länge som helst :-D men det fick jag inte för R hehe. Innan själva IKEA-shoppandet så käkade vi på restaurangen. Skitlång kö, men helt OK mat, inget extra men fräscht och passar säkert gemene man. Förstår att IKEA är poppis, det finns ju något för alla liksom. Kamprad är en smart jäkel, det må jag säga. Nu känner jag bara att jag måste, måste, måste dit igen haha! Och dessutom längtar jag ännu mer efter det kommande lägenhetsköpet. Pryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyylar! :-)

När vi kom hem runt halv sju så tog vi ut hunden en snabbis precis innan regnet kom. När jag kom in satte jag igång att packa och det gick oväntat fort. Nästan klar faktiskt.

Nu har jag precis käkat middag. Det blev  pasta med en sås gjord på tjock grekisk yogurt, rödlök, tomat, gröna chilioliver, curry, salt och svartpeppar. Kokta sommargrönskaker till det. Helt OK smak, men jag hade gärna velat ha lite mer hetta.



Dagens utmaning låg i att jag avstod från att träna för att jag hade huvudvärk och ont i magen på förmiddagen, så jag la mig och sov istället och sen var det för sent att träna för att vi var tvungna att hämta bilen. Känns väl OK, men ändå lite irriterande att träningen inte blev av. Tycker att jag bara sett joggande människor överallt idag. Hmm...

Nu ska jag läsa lite bloggar, har nästan abstinens efter en dag! Hur ska jag klara mig på vår lilla resa?! ;-)

Kommentarer
Postat av: Louise

tack snälla för dina kommentarer, dom gjorde mig glad! <3



hihi, var det första IKEA besöket!? :O och var ska ni på resa? känns som jag har missat lite i ditt liv här ;) haha! skönt att du mår bättre idag. kramkram

2009-07-06 @ 21:39:09
URL: http://myworld2.bloggspace.se
Postat av: Katt

Det där med att avstå från träning för att man inte mår helt 100 är något som även jag tränar på. Är så förbannat svårt att inte känna sig som världens latmask, men om någon annan gör det skulle jag inte ens reflektera över det. Knasigt!



Och ja, det var fantastiskt gott med riktigt smör. Ska absolut göras om! :o)

2009-07-07 @ 06:43:49
URL: http://catipat.blogspot.com
Postat av: Sarah

Bra gjort med träningen! Man SKA inte träna om kroppen inte vill:)

2009-07-07 @ 08:58:48
URL: http://underbarasarah.blogg.se/
Postat av: Lillamy

Hej hej! Har nyligen hittat hit till din sida. Snabbläste lite och vad härligt med ngn mer som försöker komma tillrätta med "maten". Inte helt lätt, jag vet, men kämpa på. Du verkar vara på rätt väg. Kommer titta in här lite då och då tänkte jag:)

2009-07-07 @ 10:34:53
URL: http://kommerblifri.blogspot.com
Postat av: lena

alltid skojigt med lite shopping.. kram

2009-07-07 @ 10:35:45
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0