Svaren!

Tack ni tappra som frågat! :-) Här kommer svaren på frågestunden! Kram på er!

Lorenas frågor:

*EXAKT var bor du? Soyyr :p var tvungen, ignore this!
Ok :-) *ignorerar* Men du vet väl redan?? Skrev jag inte det i mail till dig? :-) Nejjuste, det var bara mitt namn va?

*Vad hade du för "roll" på högstadiet respektive gymnasiet?
Jag har aldrig varit den mest populära/coolaste om man säger så, lite halvmesig snarare. Etiketter som jag dragits med under åren kan däremot ha varit: "Hon som är jättesmal/har anorexi" (högstadiet då..)  "Känsliga tjejen" "Hälsofreaket" "Pluggisen/lärarnas favorit". Min vän A sa dock till mig häromdagen att folk där jag kommer ifrån fortfarande pratar om mig som "hon som sjunger", vilket gör mig oerhört varm om hjärtat - jag var mer än min sjukdom trots allt!

*Vilken film gråter du till?
Haha, jag har ganska lätt att gråta så det kan bli till lite vadsomhelst :-) men senast kom det en liten skvätt från ögat när jag såg Råttatouille :-D! (Tycker att den filmen har ett väldigt bra budskap och jag blev rörd okej?!)

*(obligatorisk) Vad är det viktigaste Gisela har "lärt" dig? Kan ha frågar förut, men glömt.
Hon har lärt mig så jäkla mycket! Jag har väl mer eller mindre Gisela att tacka för att jag lever idag. Hon förändrade min värld, det är bara så... Lärdomar: Att man SKA äta allsidigt regelbundet och tillräckligt. Tugga maten. Inte vara rädd för fett. Inte vara rädd för att äta sig mätt. Att kroppen VISST behöver kolhydrater! Etc, etc. Kan inte välja en sak bara. Allt jag trodde mig veta om "nyttig mat" etc vände hon upp och ner - och det var en jävla tur!

*Vilka länder vill du besöka?
Skulle hemskt gärna åka till Frankrike igen!
 
Sedan har jag aldrig varit i Storbrittanien, så dit skulle jag vilja åka. Skulle vilja åka till London och gå på musikal bl a :-)
Skottland med slott och grejer lockar också :-D! Liten dröm att få bo i ett skottskt slott... Myyyyys...

*Hur står du politiskt? Om du står någonstans dvs :)
Jag står troligtvis lite till vänster i de flesta frågor.. Om jag står någonstans :-)

Sarahs frågor:

Vilket är ditt finaste barndomsminne?
Vilken härlig fråga! Jag har tänkt och tänkt, men kommer egentligen inte på något specifikt minne, bara att det har med min mormor <3 att göra. Mormor har under hela min uppväxt varit en av mina bästa vänner och är det fortfarande, även om jag inte träffar henne lika ofta numer. Har delat så fantastiskt mycket fina upplevelser och stunder med henne. Det skär i mig att se att hon börjar bli gammal, jag vill ju ha henne kvar...


Vad vill du ägna dig åt yrkesmässigt i framtiden?
Mitt drömyrke är sjukgymnast. Ska bara komma in på utbildningen!!

Vilken årstid trivs gillar du mest?
Sen vår och tidig höst. Tycker om den krispiga fräscheten i båda.

Favoritmat? (ja, brist på fantasi)
Många saker, men grekisk sallad med ett gott bröd eller Rs hemmagjorda pizza står högt i kurs! Och mammas lasagne och paella!!

Favoritgodis/snacks? (same here)
Lindts chilichoklad, marängswiss, kladdkaka, rabarberpaj...med mera och åter mera ;-) Härligt att jag som ÄLSKAR och alltid älskat sötsaker vågar tillåta mig dem. Love it!

Intressen?
Pyssla i köket, läsa, sjunga, skriva, läsa bloggar, löpträning, och min älskade R <3,

Vilken är den finaste komplimang du har fått?
Hm, ofta är det nog de gånger jag känner mig som fulast/fetast/mest oattraktiv etc som R kläcker ur sig ett "Du är verkligen extra fin idag, älskling..." I början trodde jag att han drev med mig, men det gööör han inte. Helt sjukt. Och det är klart att jag måste ta det som en komplimang att han tycker att jag är vacker t om när jag ÄR ful, höhö...

Vad är det pinsammaste du varit med om?
Hahaha... Tycker att jag gör bort mig regelbundet, men inga större grejer. Är rätt klantigSist jag gjorde bort mig rejält var på jobbet då jag tappade en gigantisk hög med säkert 10 porslinstallrikar rakt i golvet inför en fullsatt uteservering... Det var sådäääääär kul! 


Louises frågor:

hur länge har du varit tillsammans med R?
Snart 2 år

hur träffades ni?
Vía nätet :-)

var du öppen om din ÄS redan från början?
Ja, hyfsat öppen, men det tog ett tag innan han förstod hur pass drabbad jag ändå är/har varit. Nu är han mer insatt än någon annan och stöttar mig fullt ut.

hur mkt shoppar du för varje månad?
Mat för en förmögenhet. Kläder för 0:- i snitt :-) Jag är en dålig shopperska, men en jävligt duktig liten fru som alltid ser till att kylen är full, haha!

Och...hur dålig jag än må vara på att handla kläder så skulle jag kunna lägga ut hur mycket pengar somhelst på prylar :-) Mitt första besök på IKEA var som att komma in i himmelriket, fniss... Älskar butiker som Stockhome och Lagerhaus, men har tyvärr inte ekonomin att handla alla underbara små tingestar jag skulle vilja..

vilken kroppsdel är du mest nöjd över?
Är ganska nöjd med rumpan och tuttarna oftast, men det beror på vilken dag du frågar.

Lenas frågor:

favvofärg?
Jag tycker mycket om svart faktiskt :-) och rött! Och grönt! Och blått! Haha... Inte så förtjust i orange/gult/brunt däremot, passar inte i de färgerna. Och vitt undviker jag helst på kläder eftersom jag är en slarva som inte kan hålla mig ren! :-D

drömresmål? 
Se ovan! 

drömyrke?
Förr i tiden drömde jag om att bli sångerska, skådespelerska, regissör, tv-kock, författare mm! Är dock lite mer realistisk nu och har börjat drömma om att bli sjukgymnast istället :-)

Vad har du haft som motivation o för mål när du är helt frisk från din ÄS.. Tex om du sagt att du ska göra nåt speciellt eller så.. 
Största motivationen är väl att jag inbillar mig att livet skulle bli lite lättare utan ÄSen :-) men jag kanske borde skaffa mig en "morot"? Hm, vill dock kunna unna mig saker trots att jag inte är fri än, så jag tror inte jag kommer lägga mer press på mig än vad som redan är... Bästa moroten är kanske just den att få leva ett liv som fri.

Mollys frågor:

*hur ser du på framtiden? alltså, vad vill du göra, hur vill du bo osv
Jag vill arbeta som sjukgymnast, bo i en bostadsrätt nära Stockholms innerstad med R <3 såklart, samt vovve och ett eller möjligen två barn :-)

*vad gick du på gymnasiet?
Estetiska programmet

*något husdjur?
En stor, snäll hund

*tre positiva saker med dig?
Jag har humor, jag är (oftast) snäll och jag är envis!

(Det var allt för den här gången! Kul med frågestund, men svårare än jag trodde att ge bra svar)


Kommentarer
Postat av: Matilda

nämen TACK! vad gullig du är! :-D nu blev jag glad!



så du älskar också lagerhaus och stockhome? det är mina favvisar också!

2009-08-16 @ 21:33:29
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Louise

hihi, bra svar :) vilja har jag, som fan! nu gäller det bara att få tummen ur & ta tag i det! :)



kram

2009-08-16 @ 22:06:25
URL: http://myworld2.bloggspace.se
Postat av: sandra

Kul och få veta lite mer om dig =) Du verkar vara en hel härlig tjej!! Kramar sandra

2009-08-17 @ 19:29:12
URL: http://lillasana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0