Uppförsbacke

Äter godis ikväll fastän R inte gör det. Jobbigt? Mycket... Han nojar över sin vikt. Jobbigt? Extremt jobbigt. Måste dock lära mig att vara självständigt när det gäller det här. Känner mig bara så...dålig! Dålig och fläskig som måste ha det där goda. Och hur blir det imorrn? Extra svårt att våga äta något godisrelaterat efter att ha ätit själv ikväll. Fånigt tycker ni säkert, ni kanske tycker "va fan ska du äta godis för då om det är så jobbigt?" För att det är gott. För att jag älskar choklad. För att det är njutning för mig. (OCH JAG BLIR INTE TJOCK!)

Vilodag från träning idag. Och dagen har varit ganska lugn faktiskt, hela förmiddagen gick ju utan att jag gjorde något mer än att äta frukost och ligga i sängen. Lunch som vanligt såklart. Tvättat lite, städat lite. Tagit ett dopp! (Är badkruka, men idag var det faktiskt skönt!) Känt mig lite matt i värmen och liksom gått på halvfart hela dagen. Efter doppet fick jag lite skjuts och drog iväg och handlade middag och snask.

Extremt mycket kontroll/ångest/ÄS-tankar idag. Vet inte varför, men det har vart jävligt tufft. Har haft starka funderingar på att förbjuda mig själv att äta godis imorrn. För att veta. För att ha kontroll. För att R inte åt nåt godis ikväll. För att... Men NEJ! De dagarna är förbi! Hatar att tankarna kan förpesta en hel dag (en ljuvlig sommardag) på detta sätt. Vidrigt. Imorgon är en ny dag, kanske blir det godis kanske inte.

Och oavsett så är jag densamma, varken bättre eller sämre.

Det är svårt just nu, uppförsbacke liksom. Dock så fortsätter jag - framåt, det finns inget annat val. Man kan ju inte bli stående i en uppförsbacke hela livet och aldrig få veta vad som finns bakom backens krön.

Kommentarer
Postat av: amanda

idag berättade jag för min sambo att jag var TOKgodisSUGEN när vi var påväg till badplatsen. han kör då snällt in till närsmta ICA och låter mig darrhänt plocka min lilla påse. första gången på över ett år. väl framme vid stranden lade han sig för att lsa tidning, hade ingen tanke på att röra mitt godis... "du behöver det, inte jag" "ät, älskling, du måste få njuta!" .... OCH jag ÅT :) gud så GOTT det var :) känner mig friskare o friare för var dag som går, små steg, i rätt riktning. jag tror man måste våga på egen hand oxå. alla gånger han man inte någon till hans utan kan bara lite till sitt inre. jag tror ditt inre vill dig väl, alla ska få äta lördgasgodis! hoppas du bestämde dig för att ta några bitar. tack för en underbar blogg. kramar.

2009-08-08 @ 21:50:50
URL: http://bootylicious.devote.se
Postat av: carolina

ja, verkligen, det är jobbigt att käka utan att någon annan gör, men jag har lärt mig. skulle bli jätteskumt om jag åt som min sambo och inte kunde äta osv. godis är ju gott, och det är ju för tusan helg nu!! :)

2009-08-08 @ 23:51:01
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Louise

du verkar ha en grymt fin kille, håll hårt i honom! måste vara jätteskönt att ha ett sånt stöd, typ som min mamma :p det är verkligen jobbigt att äta när ingen annan gör det, mina vänner är typ på diet nu också så det är ett jäkla tjat om kalorier och kolhydrater. suck, lite tröttsamt. Men kom ihåg att vi äter för VÅR skull, för att vi ska bli friska och må bra.



haha, hoppas verkligen du fortsätter vara ärlig mot mig, som du vet så behöver jag verkligen det!



KRAAM!

2009-08-09 @ 21:56:25
URL: http://myworld2.bloggspace.se
Postat av: Katt

Det är genom att göra saker som dessa som du slår på ätstörningen och sakta men säkert vinner över den!

2009-08-10 @ 11:00:59
URL: http://catipat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0