Oro

Vaknade vid halv fem med oro i kroppen. Oro som förmodligen bottnar i lite allt möjligt: Maten (hur ska dagen se ut??Vad är rätt/fel??), jobbet (att få ihop tillräckligt med timmar när jag egentligen inte ens en gång vill gå dit!), framtiden (kommer jag in på utbldningen? Får vi någon lägenhet?) att Rs jobb är så farligt... etc etc. Mitt kontrollbehov skriker. Jag glömmer att andas. Ångesten är ett faktum. Just nu är den bara en krypande känsla, men rädslan för vad som kan komma är påtaglig.

Har vart vaken ett bra tag nu alltså. Vart ute med hunden en kvart. Läst min bok. Ätit frukost. Nu kollar jag nyhetsorgon och väntar på att R ska komma hem. Hoppas på att kunna sova lite då, annars kommer jag vara trött idag och det vill jag inte!


Kommentarer
Postat av: lena

ohh gud va gott med dubbelnougat.. var år o dagar sen jag åt det.. men shit va gott.. jag vill jag vill...

jobbigt att vakna o känna oro för en massa saker.. tyvärr e jag likadan,oroar mig för allt o inget.. det sägs att det har med ångesten o göra.. men jag vet inte.. hoppas att ni får en mysig dag iaf..kram

2009-08-12 @ 07:37:07
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: Lillamy

Japp helt ok att du länkar till mig. Kan jag göra detsamma?



Försök att inte tänka på vad dagen kommer innheålla för mat. Ta ett mål i taget och du vet att du gör rätt. Om inte annat så vet jag det och jag säger till dig att du måste äta, och du har rätt till att äta vad du vill och när du vill. Du är värd att få må bra. Försök gosa lite extra med hunden för att försöka lugna dig, ångesten kommer lätta...Massor med kramar, jag håller på dig, du klarar det här.

2009-08-12 @ 08:19:07
URL: http://kommerblifri.blogspot.com
Postat av: Katt

Var inte rädd för ångesten, då kommer den bara att bli starkare och slå ut dig. Känn ångesten, låt den komma och vara där, kom ihåg att den inte är farlig. Då kommer den att lätta mycket snabbare!



Kram!

2009-08-12 @ 09:17:07
URL: http://catipat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0