Mätt - och jävligt belåten!!!

Kvällen har spenderats på restaurang, intaget: en köttbit med goda tillbehör, ett glas rött samt en oerhört maffig dessert plus kaffe. Ångest? Javisst, men långt ifrån den grad av ångest som gårdagen bjöd på (man får va glad för det lilla). Jag var hungrig, sugen och tillfredsställde mina behov. Kunde ha skippat vinet, desserten, men jag ville ha! Dessutom har det vart en mycket fysiskt ansträngande dag, både löpning och lång promenad och mellanmålet uteblev - inte så jävla konstigt att jag var hungrigare än vanligt och är man hungrigare måste man ju äta MER (jobbar med den tanken...)

Lägenhetsvisningarna var mycket positiva, vi gillade båda lägenheterna och har anmält vårt intresse. Bara att hålla tummarna att vi snart kan få köpa någon av dem vi tittat på.

Jag och älsklingen hann även med att ta en kaffe med min underbara vän A som just flyttat till stan. Jätteroligt att träffas, ska göras om snarast!

Har utmanat rejält idag. Känner mig duktig som bestämde mig för att köra fullt ut på middag med både vin och dessert. Jag kunde ju valt det "lätta" spåret och förbjudit mig själv att äta godis, men nej det är inte lösningen på mina problem. Tankarna snurrar nu såklart. Låter dem göra det. Försöker acceptera att det är lång väg kvar innan jag blir fri och att det är okej att det tar tid. Jag går emot tankarna och det får vara prio nummer ett just nu.

Kommentarer
Postat av: sandra

Jag blir super imponerad av dig. Du är superduktig! Det är bara fortsätta kämpa, tillsist blir vi fri(ska) :D Kramar sandra

2009-08-09 @ 23:02:31
URL: http://lillasana.blogg.se/
Postat av: lena

fan va bra gjort.. du e såå duktig... låter som en bra dag trots en "släng" av ångest.. låt den inte vinna nu.. ny dag idag... Hoppas att ni får en lägenhet snart..

kramis...

2009-08-10 @ 08:19:19
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: Louise

dalta med ätstörningen ska man absolut inte göra så det är bra :)önskar nästan att mammi kunde vara liiite hårdare mot mig ibland. men jag vet ju att det här är mitt eget ansvar och jag kan inte skylla på någon för att jag ätit dåligt.



naglarna blev bra, tycker jag iaf :D se det nyaste inlägget ;p kramkram

2009-08-10 @ 09:46:31
URL: http://myworld2.bloggspace.se
Postat av: Katt

Du gjorde helt rätt!! :o)

2009-08-10 @ 10:57:32
URL: http://catipat.blogspot.com
Postat av: Lorena

Du gjorde så rätt som man bara kan igår!



Ang ätstörningen så kan jag säga att nu när jag är frisk och fri, så är jag lyckligare än vad jag någonsin var innan ätstörningen. Så det blev liksom bonus på kontot när jag väl gjorde slag i saken och fyllde på ;)



De får skylla sig själv när de inte äter som de bör. Det är de som förlorar på det, inte vi!



Du är bäst!

Kram

2009-08-10 @ 13:19:32
URL: http://lorenagustavsson.blogspot.com
Postat av: Lillamy

Vad skönt att höra av ngn annan att det är ok om det tar tid att bli frisk! Känner just nu att jag helst ville bli frisk igår, o att det inte är ok att det tar tid. Men det är det ju faktiskt. Du är så duktig med maten, låter som en saga. Jag ska också nå dit. Kramar till dig:)

2009-08-10 @ 14:29:21
URL: http://kommerblifri.blogspot.com
Postat av: Molly

hej på dig!

jag håller tummarna för att ni får en av lägenheterna :)

har kokboken kommit till användning än? :p

du får ha en fortsatt bra vecka :) take care! kram

2009-08-10 @ 20:47:08
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0