Gårdagens

Middagen på restaurang (30-årsfesten) igår blev en stor utmaning, men det var rätt kul också (värdparet var jättetrevliga och vi ska ses alla fyra någon gång snart, ser faktiskt fram emot det!!) Vi var 20 personer på en restaurang där vi käkade och sedan gick vi vidare till ett annat ställe där de andra drack öl.
 
+ Åt som vanligt på dagen innan festen
+ Åt bland folk jag inte känner + samtidigt vara social och trevlig och låtsas vara ångestfri. Det gick OK!
+ Maten var inte särskilt god, men jag var jättehungrig och åt upp allt ändå. Ingen aning om hur mycket det var!
+ Tog dessert fastän jag ätit rejäla desserter både i onsdags och fredags. Tänkte först hoppa över och bara ta kaffe, men dels vill jag inte vara tråkig och dels kom lite "passa-på-tankar". Så jag tog alltså dessert ändå.
+ Smakade på Rs BaileysCoffee
+ Efter att R och jag kom hem och hade gått ut med hunden så tog vi varsin nattamacka (vitt bröd med smör) och té.

- Valde inte det jag egentligen ville ha på menyn (vågade inte...)
- Desserten var liten och inte tillräckligt god för att vara värd kalorierna (typ...säger knashjärnan alltså)
- Vågade inte dricka någon alkohol ( mer än det jag smakade av Rs kaffedrink)
- Ville egentligen ta en nattamacka till efter hundpromenaden (det var liksom gott), men gjorde det inte för att R bara tog en. Så jag åt en massa frukt och läkerol istället. Dumt. Ledde bara till "förmycket-tankar"...

Är rädd nu. För att ångesten ska komma och så. Ändå känns det bra. Har utmanat rejält och planerar att fortsätta med det! Ska verkligen försöka att vara ärlig mot R och tala om när det är ÄSen/kontrollen som styr mig. Kanske borde tala om varför jag inte ville dricka? Ok, jag var ju inte jättesugen, men jag kanske kunde ha tagit ett glas vin. (Dock tycker jag att man ALDRIG ska känna sig tvungen att dricka alkohol. Att jag inte ville dricka beror ju på min ÄS, hade jag avstått av någon annan anledning hade det vart helt OK!) 

Hoppas på en bra dag. Jag ska äta bra. Något annat finns inte.


Kommentarer
Postat av: Lorena

Det vore nåt det :)



Tack så jättemycket också! Du är så snäll, jag vill krama på dig<3

2009-08-23 @ 13:30:07
URL: http://lorenagustavsson.blogspot.com
Postat av: lena

låter jätte bra att du fortsätter att utmana dig.. du e så duktig tycker jag.. ett steg i taget så kommer du att fixa det.. det värsta är när tankarna börjar älta på en hela tiden.. usch säger jag bara.. kram kram

2009-08-23 @ 15:38:42
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: Lorena

Hur går det btw med lägenhetsletandet? Om man törs fråga :)

2009-08-23 @ 20:05:39
URL: http://lorenagustavsson.blogspot.com
Postat av: Louise

åh tack för receptet! det lät smarrigt, och inte alltför avancerat heller :D kanske jag ska pröva på.. kramkram

2009-08-23 @ 21:25:29
URL: http://myworld2.bloggspace.se
Postat av: Lillamy

Hoppas dagen gick bra för dig:) Du är duktig du som utmanar hela tiden. Kram!

2009-08-24 @ 01:57:37
URL: http://kommerblifri.blogspot.com
Postat av: Sofie

Härligt att du klarade kvällen. Du har fler plus än minus och det är ju jättebra!:) Kram

2009-08-24 @ 10:07:57
URL: http://onie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0