Delmål och inkräktare i semesterparadiset

Tänkte börja/fortsätta med dessa punkter från listan och verkligen försöka köra på med dem tills det känns naturligt och bra. Därefter gör jag likadant med resten. Jag har valt att slå ihop några av punkterna som jag känner hänger ihop väldigt mycket. Jag vill utmana ordentligt, men det känns läskigt!


  • Variera frukosten samt våga äta nya vardagsrätter dvs mer "vanlig" mat
  • Äta mellanmål som inte bara består av frukt, även dra ner på fruktätandet allmänt och ta mer mat istället om jag fortfarande är hungrig
  • Tugga och njuta av maten
  • Sluta mäta upp pasta, müsli mm
  • Inte kompensera när ångesten kommer


Dagen har gått bra! Min tjocknoja la sig efter ett tag faktiskt, skönt. Jag har haft mycket energi och mest gått runt med ett leende på läpparna för att vi har semester nu, det är verkligen härligt :-D! Har ätit varierad frukost, vanlig lunch, riktigt mellis, god middag och gottis till efterrätt med en kopp kaffe till. En lyckad matdag tycker jag, har känts "normalt" med mängd, mättnad etc. Kanske tar mer choklad om en stund, kanske inte. :-)

Det enda dåliga idag har varit de två slingrande äcklen jag såg på hundpromenaden :-S! Blääää! Ormjävlar! TVÅ stycken på samma gång, äckligt äckligt äckligt! Såg först en liten en och drog bort hunden från den, för att lägga ögonen på nästa, en lång jävel en bit längre fram. Jag fick be ett gäng tonårskillar att gå framför mig och stampa så att den skulle försvinna, jag vågade inte gå förbi, så himla läskigt! Tror att båda var snokar, men otäckt iallafall. Så synd att inte kunna njuta av sol och värme när man ska behöva möta sin största fobi titt som tätt :-( Nåja, som mamma säger: "Det finns alltid en orm i paradiset" och om detta är ormen i mitt paradis så kan jag leva med några det (åtminstone i sommar, till hösten får de ge sig av!) kunde vart värre ju :-)

Imorgon ska jag låta bli att mäta upp müsli och yogurt/mjölk till frukosten hade jag tänkt :-S Kommer bli en stor utmaning med tanke på att jag haft godisdag idag och så... Det kommer gå bra! Har tänkt mycket idag... Bla tänkt på att jag faktiskt tränar och gillar att röra på mig, jag ligger inte i riskzonen för att bli tjock. Jag har definitivt inget skäl till att utesluta "vanlig" mat som t ex leverpastejen som jag börjat med. På sätt och vis känns det kul med de nya utmaningarna, att kämpa lite igen. Ta nya tag och klara av sista biten. Det är roligt när man utmanar och det faktiskt känns BRA!  Ångesten kommer att vara en återkommande besökare, det vet jag, men även lyckan över att lyckas med målen hälsar på allt oftare. Har en känsla av att jag kommer att lyckas och det gör mig alldeles varm inuti. Jag kommer klara det, jag behöver inte stressa fram något, två steg framåt och ett tillbaka - så länge det går framåt. Låter bra va?


Kämpa på mina medsystrar och bröder, jag tror minsann det är värt det!

Många kramar

Kommentarer
Postat av: Zsaza

Bra målsättningar, du kommer fixa det här!

Och angående din kommentar, tack så mkt:)



Kramis

2009-06-29 @ 00:20:05
URL: http://perardua.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0