En förmiddagsrunda i september

Såg en orm när jag var ute och joggade. Fet, lång, äcklig och vidrig var den. Hoppas, hoppas att det var den sista ormen jag sett för i år (den jag såg var väl kanske den femte eller sjätte denna sommar!!) Jag har ormfobi, är verkligen jätterädd, men har blivit något avtrubbad efter alla dessa slingrande möten denna sommar och förra... Tycker ormjävlarna kan fatta att det är höst nu=de ska försvinna!

För övrigt så blev det en långsam runda idag igen. Vad hände med känslan av styrka och kraft i benen och drivet att springa långt och fort? Hm, det försvann. Har en trötthet i kroppen nu, men håller jag en jämn lunk så går det jättebra och är skönt. Jag hade tankar på att delta i ett lopp om några veckor, men jag tror inte att det är något för mig. Kan jag inte vara "bäst" så är det inget roligt...eller klart jag fattar att jag inte kan vara lika bra som elitlöparna, liksom, men tanken på att bli omsprungen, inte orka... Usch. Jag vill känna styrkan och friheten när jag springer. Ensam mot världen på något vis. Vill jag springa fort så gör jag det, men jag behöver inte slå några tider eller distanser. Jag springer för min skull - och älskar det. Det får inte bli kravfyllt, de dagarna är förbi då jag sprang på lånad energi.

Hann tänka en hel del på löprundan. Tänkte mycket på min förmåga att allt som oftast tänka negativt och att jag måste bryta det mönstret NU! (Affirmera, hjälper det och hur gör man? Tycker att det verkar så löjligt att stå och säga till sin spegelbild att: "du är bra, du ÄR bra, DU ÄR BRA!" liksom...men funkar det så funkar det. Jag måste ur den här negativa spiralen på något sätt, våga fokusera på det jag gör som är bra. Inte som nu bara tänka att jag är dålig som inte orkar jobba, dålig som inte klarar att bli helt frisk på en gång, dålig som...ja, ni fattar.

Nu sitter jag i soffan och smälter min lunch. Älsklingen ligger och sover, men ropade för en stund sedan något om "10 minuter till bara..!" så jag får nog snart sällskap :-). Får se vad vi hittar på idag, förmodligen stannar vi bara hemma ikväll, tror jag behöver det. Vill äta något gott och mysa framför en bra film. Eller så åker vi till svärmor och myser där (=slipper laga mat, hehe)

Vad gör ni idag?


Kommentarer
Postat av: Sarah

haha men jag tycker ju också att det smakar gott! Leverpastej kan jag äta utan större problem periodvis, men blodpudding går bara inte ner. Jättesynd, eftersom jag egentligen gillar't. Sen att det är nyttigt och sjukt billigt också!



Jag håller med om allt du rabblade upp, förutom havregrynsgröt. Det är fina grejer! Men resten rynkar jag också näsan åt;-)



Saken är den att jag äter all annan mat också. Huvudmåltiderna, mellanmålen OCH en helvetes massa frukt utöver det jag redan måste äta enligt matschemat. Jag kan inte hålla mig till en eller två, och därför gör jag bäst i att skippa det helt o hållet för ett tag. Mest till hänsyn av min stackars mage som protesterar vilt efter minsta lilla vindruva;-)



Jag såg också en orm för ett tag sedan btw. Var ute med pappa och promenerade (powerwalk enligt honom. stackars karl sån' usel kondis man kan ha!) i skogen och fick syn på en huggorm! Jag försökte lugna min hispiga far genom att säga att det var en snok, varpå han börjar KLAPPA ormfan! Inte lite tur att han kom hem med alla fingrar intakta.. Till skillnad från hans kompis som gjorde samma miss och fick amputera bort långfingret:O

2009-09-05 @ 14:27:20
URL: http://underbarasarah.blogg.se/
Postat av: Lorena

Skriv dina affirmationer och läs igenom dem, repetera dem tyst i huvudet. Det är lite lättare att börja så tills man blir helnöjd med att stå och fåna sig framför spegeln ;)

2009-09-05 @ 16:45:04
URL: http://lorenagustavsson.blogspot.com
Postat av: carolina

jag står hellre och säger så till spegeln och känner mig lite larvig, än att stå och grina och känna mig tjock ;)

tack för komplimangen, supernsällt =)!

2009-09-05 @ 19:03:45
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Louise

hihi, lite bättre känns det allt ;) var du en partypingla när du var i min ålder? (waaay back in the days! höhö ;p)



så är det vännen! ibland är man låg och deppig utan egentlig orsak. men du känner du gladare idag? :) jag har varit på stan typ hela dagen och kvällen spenderas hemma, myser :) vad gör du?



kram

2009-09-05 @ 21:28:44
URL: http://myworld2.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0