Dagens lunch: Matvetesallad med kokta ägg och rapsolja


Kommentarer
Postat av: Sara

Åh, vad gott det såg ut:) kan du lägga upp recept? Alternativt skicka till min mail. Jag behöver lite tips. Tack för en fin blogg!

Kram:)

2009-09-01 @ 13:55:14
Postat av: Mikaela

vad kul, tack :)

2009-09-01 @ 15:49:13
URL: http://mymica.blogg.se/Iheartgreen
Postat av: J

Sara: Du skickade ingen mailadress så jag skriver "receptet" här! :-)



1 portion



1 dl (okokt) matvete

Frysta "Sommargrönsaker"

Kikärtor

2 kokta ägg

1 msk rapsolja



Koka matveten (obs det ska vara en hel dl för en portion och inte en halv som det står på förpackningen, det är inte tillräckligt för en måltid) 15-20 min. Koka äggen 7 min. Koka grönsakerna lätt. Blanda ihop matvete, grönsaker och kikärtor. Skala och skiva äggen och lägg dem på salladen. Ringla över rapsoljan, salta och peppra. Klart! Vekligen busenkelt! :-)

2009-09-01 @ 16:06:00
URL: http://ettbraliv.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack så jättemycket!:) Det låter jättegott, ska testa=)

Jag skrev min epost i fältet, konstigt att den inte visades...



Kram och tack!

2009-09-01 @ 17:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0