Ömma tår och goda bananer!

Tihihi, ja många sådana finns att trampa på, men nu syftade jag på mina egna skavsårsprydda små potäter. Lyckas alltid få hemska blåsor och skavsår på våren (varmt i skorna???) och i år är uppenbarligen inget undantag. Har stuckit hål på blåsorna (aja baja) och hoppas att det känns bättre imorrn, jobbet är nämligen tillräckligt kämpigt utan rörelsehinder!

Blir glad av att så många blivit arga på DNs "ani-frukt"-artikel. Vill dock poängtera en gång för alla att jag inte tycker att man bara ska äta frukt heller (för då får man ju inte i sig allt man behöver, som vi alla egentligen vet, ätstörda eller ej) MEN frukt är gott, nyttigt och inte ett dugg jäkla farligt eller fettbildande!  

BANAN är min favvofrukt! Under den här bananen döljs ca 1,5 dl ekologisk fruktmüsli från Änglamark, ca 2 dl naturell laktosfri yoghurt. JÄTTEGOTT och NYTTIGT mellis t ex eller som en del av frukosten.

Om någon läser: Vad har du/ni för favvofrukt och i vilken kombination gillar du den bäst?

Kommentarer
Postat av: Sarah

Ja du har nog rätt i det, att jag måste ge det lite mer tid. Det är bara så förbannat frustrerande att ständigt hindras att leva pga av magen! Jag vill inte leva ett liv där magen styr min tillvaro:( Ska till doktorn på måndag om en vecka, hoppas att de kan säga lite mer vad jag har att vänta och vad jag kan göra för att förbättra.



Jag vill absolut gå upp i vikt. Inte för att jag riktigt ser vart det skulle behövas, men för att jag VET att det är nödvändigt för att bli frisk. Och jag går upp. Har redan gått upp 8 kg, så jag är ju på rätt spår.



Jag önskar dig lycka till med. Ett bra liv är något vi alla förtjänar!



Just det. Sharonfrukt är nog min favorit. Eller solmogna nektariner. Mango, ananas, passionsfrukt, päron och melon är snuskgott med. Helst äter jag de rätt upp o ner som de är, eller i form av en fruktsallad med grekyoghurt och honing on the top. Vadå fruktoman?;-)

2009-05-05 @ 08:26:30
URL: http://underbarasarah.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jo så kanske det är. Att jag ser mig själv med för anorektiska ögon, men jag har svårt att bortse från känslan att de kilo jag redan gått upp räcker. Men anorexin har lurat mig förut med liknande tankar och det tänker jag inte riskera att det händer igen. Trotsa och göra tvärtemot vad tankarna säger är det enda rätta!



Kram på dig med! Ha en fin dag:)

2009-05-06 @ 08:30:16
URL: http://underbarasarah.blogg.se/
Postat av: Matilda

banan är min favorit också! brukar skiva den i filen med cornflakes. supergott!



sv: ja 50- och 60-tal är helt otroligt härligt och underbart! blir glad av bara tanken! :-D

2009-05-06 @ 12:35:56
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0