Meditation i blåbärsriset

R tog med mig ut i skogen för blåbärsplockning ikväll. Det var precis vad jag behövde. Fokusera på något annat än de jävla ångesttankarna och bara småprata, lyssna på fåglar, schasa bort mygg och koncentrera sig på att fylla våra skålar med bär.

Vi fick ihop lite över två liter. Nästan en liter har jag frusit in och den ska bli en ny paj någon dag efter vår lilla resa. Resten delades på två och ena halvan ska ges bort och den andra har jag påbörjat nu! Det blev blåbär med yogurt och banan. Väldigt fräscht och gott och det blir nog en del av min frukost imorrn tror jag. (Tänkte ev skippa müslin i yogurten imorrn och ta en extra macka istället=utmaning och då kan det ju passa med lite roliga grejer i yogurten... Vi får se.) Bären var hursomhelst helt fantastiska, en känsla av lyx att ha så mycket fina bär hemma nu.

Ångesten finns där. Ikväll blev det ingen paj och jag är lite besviken på mig själv för det, jag var sugen förut och då ska jag ta. Jag litar inte på mig själv bara... Men jag ska fortsätta utmana, en dag är jag där...

Kommentarer
Postat av: lena

åhh blåbär, det älskar min sambo.. gud va mysigt...

den där jävla ångesten.. jag vet hur svårt det är med den.. men snälla bli inte rädd för den.. den e helt ofarlig, men fyy såå jobbigt.. om du vågar utmana dig o vara kvar i det ett tag så lovar jag att efter allt de där jobbiga så kommer det att lätta.. jag lovar.. men jag vet oxå hur svårt det är o släppa lite grann på kontrollen.. jag e själv där o vill tillbaka till mitt trygga varje dag.. då får jag påminna mig själv va fan jag håller på med.. enkelt.. NEJ..

Självklart får du länka till mig vännen, hade du inte behövt fråga...

stor kram Lena

2009-07-06 @ 10:24:28
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: Lorena

Hej!



Vilka utmaningsdagar du har pysslat med under helgen!



Vems ekonomi tillåter två ostar? Hm, men jag har räknat ut aqtt det jag sparar in på att inte röka & snusa samt att jag inte dricker alkohol ger mig dispens att köpa dyr mat haha! Men det funkar inte så jag vet, 0 kr i inkomst borde betyda vatten och bröd (och då INTE bageriets dyraste frukt och nötbröd) Jag du hör ju, I'm hopeless



Törs man förresten fråga om du är en av de lyckligt lottade som gått hos gisela?



Kräm och mjölk!

2009-07-06 @ 13:11:13
URL: http://lorenagustavsson.blogspot.com
Postat av: Molly

hej på dig!

hoppas att du har fått en bra start på veckan :)

jobbigt med ångest, men du verkar ha ett enormt bra stöd samt en egen envishet som gör att du ändå fortsätter kämpa, det är starkt gjort ska du veta :)ha nu en fortsatt bra dag och vecka och ta hand om dig! kramar

2009-07-06 @ 16:09:26
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0