Pizza Hut

Middagen ikväll intogs på det populära pizzastället som jag inte besökt på säkert 10 år. Anledningen att det blev just där var att det var fullsatt på typ alla andra ställen. Efter att ha gått och strosat på stan i flera timmar var jag rejält frusen och hungrig så jag klagade inte när vi slutligen landade på Pizza Hut vid Hötorget. Jag åt en pizza med kyckling, mozzarella, grön paprika och svamp och R tog en Hawaii. Ingen av oss blev dock mätt så vi tog in en Hawaii till och delade på den. Kändes förvånansvärt OK. Kanske för att jag verkligen var hungrig.



Kanske blir lite fika med något gott nu när vi är hemma och myser.... Gårdagen och idag blir ju lite som Rs och min "helg" då vi båda är lediga tillsammans. Och på helgen är det faktiskt jävligt normal att äta desserter och mysa till det lite extra!!

Hm... Ni kanske tycker att vi inte gör annat än att käka "onyttig" (vad nu DET innebär) mat och godis, men jag skriver ju ofta om just när det händer för att det är stora utmaningar för mig. I snitt blir det godis o dyl 2-4 dagar i veckan för mig just nu, men jag har inte längre några regler för hur ofta jag får äta sådant. Jag vill ju bli fri och begränsningar är inte det jag behöver...

Eh. Varför ursäktar jag mig? Jag får äta vad jag vill när jag vill. "Du har ingen redovisningsplikt" som Gisela skulle ha sagt ;-)!  

Imorrn jobbar R. Jag ska tvätta och städa, usch, men det behövs. Ska även hinna med en joggingrunda och handling samt försöka ta det lugnt och ladda inför lördag-söndag då jag jobbar heldagar.

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: lena

tycker att det låter jättebra att du klarar att släppa på "reglerna".. du är jätteduktig..

Hoppas att du får en bra dag.. kram kram

2009-08-28 @ 06:58:53
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: missh

måstye vaminst 12 år sen man åt på PIZZA HUT!!

Ingen pizza-fantast, men måste rkänna att DE DÄR såg RIKTIGT GODA ut!!!

2009-08-30 @ 11:18:49
URL: http://www.misshart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0