Semesterlängtan, årets första orm mm.

Mindre än en månad kvar nu! Har inte så mycket timmar i juni, ledig över midsommar etc, så jag borde kunna stå ut till vecka 27...

Idag är jag ledig efter fyra tuffa dagar/kvällar på jobbet. I lördags slutade jag kl 02 och var inte i säng förrän 04.30, och igår fick jag jobba över till 01.30, skulle ha slutat 23 egentligen. Jobb imorgon igen, så denna dag skall innehålla så mycket mys som möjligt! Dock så finns plikterna där. Det ska tvättas, handlas, tränas och förmodligen även städas. Jag kan få lite ångest över att jag inte ska orka, eller vara jättetrött imorrn för att jag kört för hårt idag. Nåja. Positivt tänkande är nog en bra grej, ikväll blir det söndagsmys med älskade R - de två sakerna jag lever för ;-)

Igår såg jag det jag fruktat länge - en orm. Blev dock inte så rädd som jag trodde att jag skulle bli, men får jag se fler kommer jag att få ett hysteriskt anfall (som förra året när jag fick se TVÅ äckliga inom loppet av en halv minut, jag sprang så att mina ben knappt nuddade marken och hjärtat slog så hårt att jag trodde att det skulle hoppa ur bröstet på mig!) dumma, dumma ormar! Blir asfaltslöpning resten av sommaren nu eller? Trist, men jag tror inte att jag vågar utsätta mig för risken att möta på fler ormar. Huuu!

Nu: Tvättis. Blä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0