Hur länge?

Funderar ofta över hur länge hänger de ångestfyllda, ätstörda tankarna tänker finnas kvar hos mig? Jag har haft problem med maten sedan början av åttan (är nu 25), anorexi, ortorexi, hetsätning ja, i stort sett allt utom kräkning och laxering. I dagsläget så upplever jag det som att läget är bättre än någonsin! Ja, okomplicerat är det definitivt inte, men jag äter bra. Det som krånglar till saker och ting är KONTROLLEN som jag tvångsmässigt inte kan släppa när det kommer till bl a mat. Vill inte gå in på detaljer egentligen, men det kan handla om att känna ett behov av att mäta upp vissa livsmedel, att jag "måste" bestämma på förhand vilka dagar jag "får" äta en massa godis etc.

Kontroll...  Kontroll på ALLT, inte bara på maten, oh nej! Behövs så mycket kontroll i en flickas liv??? Kan jag leva utan? Troligtvis inte. Kan jag leva med mindre? Det är möjligt... Vill jag...? Jo, en liten tanke har börjat gro... Släppa mig själv fri... Vet ju hur mycket trevligare/roligare/snällare/sexigare jag blir utan för mycket kontroll.
 
Kärlek, lycka och framtidstro
Vi har så mycket att se fram emot
Önskar att jag vågade släppa taget
Och njuta av det vi har
Att inte rädslan över att förlora allt ständigt tog över
Blunda och andas
Älska



Kommentarer
Postat av: Lena

Det är väl så att man ska våga släppa helt på all kontroll för att kunna må bra o komma vidare.. Men hur släpper man helt på kontrollen??? jag har ingen aning eg.. Jag antar att det är nånting som man måste jobba på o kämpa med.. Hoppas att du e bättre i din "sjukdom" än du varit tidigare i livet..

Får du nån hjälp just nu eller hur har du det?? Kram

2009-05-06 @ 15:53:07
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: Umma

Om du visste vad ordet och innebörden av ordet KONTROLL ställt till det för mig också - Faktum är att jag pratade med min terapeut om just detta idag. Hur jag måste SLÄPPA på kontrollen för att bli frisk från ätstörningen. För ätstörningen vill hemskt gärna ha kontroll över allt, och det trycker ner mig och den jag är till något obefintligt dammkorn. Dont want that anymore.



Jag älskar för övrigt lakrits i vanliga fall, men just sambuca är väl minnerna som sätter stopp för hivandet. :)

2009-05-06 @ 19:02:20
URL: http://umma.blogg.se/
Postat av: Louise

TACK! skönt att läsa att du mår bättre än på länge, fortsätt kämpa! försöka släppa lite, lite på kontrollen.Småsmå steg :)

2009-05-07 @ 09:04:39
URL: http://myworld2.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0