Fruktad debatt

Ja herregud...  (Orkar inte ens länka, alla vet väl vad det handlar om ändå?). Är DN en skvallerblaska numer? Fet av frukt? My ass...

Bra att många är sura över den urblåsta artikeln, tycker jag. Jag förespråkar inte att någon ska leva på enbart frukt, men frukt ÄR en del av kostcirkeln, nyttigt, gott och i princip nödvändigt för att få i sig vissa vitaminer som man behöver för att må bra.

Vet inte vad det här bottnar i, jävla Atkins-köret förmodligen... Visst, pröva att plocka bort alla kolhydrater. Vet ni vad det leder till, jo: vansinne. Hetsätning, psykisk ohälsa. Mysigt va? Enjoy...

Kommentarer
Postat av: Matilda

många som skrivit inlägg om den där artikeln, och jag har missat den! måste försöka hitta den någonstans... för precis som ni alla skriver så låter det ju helt SJUKT.

ibland blir man så himla trött på all skit som skrivs. suck. frukt ÄR bra. punkt slut.



sv: tack tack TACK söta du!

2009-05-04 @ 18:24:35
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Umma

Min ilska brukar vara kortvarig och mynna ut ganska fort, men denna gången håller den i sig. HUR får man för sig att påstå att frukt gör människan tjock? Tydligen genom att smäcka i sig 10 liter lightläsk med fruktos varje dag alternativt 28 st äpplen ("Studien grundas på det sa dom på TV imorse). Det är fan en bedrift i sig om man lyckas med det!



Hade aldrig klarat mig utan frukt heller under min värsta period - Det är ju värsta livräddaren! :-)

2009-05-04 @ 21:25:21
URL: http://umma.blogg.se/
Postat av: Molly

hej på dig J!

kul att du lämnade en kommentar på bloggen :)

hoppas att du må bra och att din dag har varit bra :)

take care! kramar

2009-05-04 @ 21:39:40
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0