Att gå emot de negativa tankarna

Stod lite lagom apatisk i duschen igår och nöp som vanligt i "valkarna" (som naturligtvis uppkommit av min lathet/sjukdom de senaste dagarna...eh...ni inser ironin hoppas jag?), så helt plötsligt poppade en tanke upp i mitt huvud:

"Vad får jag ut av att hela tiden se negativt på mig själv?!

Jag kom inte på något bra svar. Det är helt enkelt en (o)vana det där med att banka på mig själv, mitt utseende och mina tankar. Att hela tiden tänka att man inte duger leder ju såklart till att man till slut tror på det. Naturligtvis är det inte lätt att ändra ett beteende som hängt med sedan mellanstadiet, men vet du vad? Jag tror det går!

Hahaha, mitt onda alter ego svarade genast: "DÅ KOMMER DU TAPPA KONTROLLEN HELT! DU KOMMER BLI TJOCK!"

Jaså, jaha... Så det säger du? Vi får väl se, vi får väl se...



Vår... Längtar! Snart så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0