Ny dag nya bekymmer, eh eller bara de gamla vanliga...

Hallå alla.. Varmt idag eller? Näääää...  Jag masade mig till tvättstugan nyss och har lagt i  fyra maskiner tvätt som rullar nu. Väldigt trist att tvätta, men det behövdes. 

Vi ska förmodligen till Rs mamma på middag ikväll. That means annorlunda mat och efterrätt = godisdag idag också. Det är kaos i mitt huvud nu, fullkomligt tumult. Jag funderar starkt på att släppa godisdagarna helt, men jag är så jäkla rädd att jag ska tappa kontrollen och bli fet om jag tillåter mig att äta godis o dyl när jag vill. Vet ju att nästa vecka hos mina föräldrar så kommer det bli godis, desserter etc varje dag. :-( Det känns inget bra. En fördel med mina godisdagar är att jag åtminstone för det mesta kan njuta av det goda då... Eller jag vet inte.

Hade tänkt springa idag, men vilken normal människa ger sig ut i den här värmen? Precis... Blir nog inget av med det. Utan träning känns hela den här grejen ännu värre, dubbelt värre! Mer godis och mindre träning!! Kontrollen skriker igen: "VAFAN HÅLLER DU PÅ MED, DU KOMMER BLI FET, HÖR DU DET, FET!!!!!!"

Behöver kanske inte upplysa om att den här dagen inte känns sådär väldigt lovande. Suck.


Kommentarer
Postat av: lena

jag hoppas att din dag blir bra trots allt.. kämpa på nu, du fixar det.. kram

2009-07-02 @ 14:40:55
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: lena

berättar gärna för dig, men jag vill inte skriva om det här som en kommentar.. kram

2009-07-02 @ 17:08:04
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: lorena

Jajjemen, ett år närmare kistan idag :p Nej, jag tror jag tjänat in massor av år genom allt elände jag lagt av med ärligt talat :)



Jo, I see. Man kan ju inte alltid ligga på topp. Tycker ändå att det är friskt och sunt att du överväger tanken att bryta godisdag/nyttigdag-tvånget. Det tänket följde mig länge. Men faktiskt, så är det ju samma sak att äta en glass tre dagar i veckan som att äta tre glassar en dag.



Träningen förlägger jag den här tiden på året till tidig morgon eller sen kväll (egentligen bara tidig morgon, på kvällen vill jag sussa), men jag vill inte ge massa råd på den fronten egentligen om du ännu inte känner att ud är kvitt tvångstanken att ud måste röra på dig. Det jag kan säga är att en promenad är rätt lagom vissa dagar och att kroppen gör av med shitloads of energi för att försöka hålla sig sval i den här temperaturen...



Kram och kärlek, nu ska jag fira i ensamhet (man på jobb) med en hyvens quinoasallad. Feta, melon, jordgubbar, pinjenötter, hampaolja, tofu. Och så en "torbulle" till om jag orkar.

2009-07-02 @ 17:18:18
URL: http://lorenagustavsson.blogspot.com
Postat av: Louise

Hoppas dagen blev bättre?



jag hade också "godisdag" förut när jag åt massa choklad vilket var strikt förbjudet resten av veckans dagar.. men tycker man blir så jävla låst vid det just dom dagarna.. ville liksom inte planera in nått annat då för på söndagar skulle jag ju äta godis. Nu äter jag lite varje dag ist (oftast!)



kramar

2009-07-02 @ 21:57:09
URL: http://myworld2.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0