Normalt?

Sitter och käkar frukost nu som först. Kom inte i säng förrän kl 05.00. Vi tretiden inatt blev R hungrig och även jag kände att min mage började kurra, även om jag inte ville låtsas om det. Han började plocka fram rester från middagen för att göra sig lite nattamat och frågade om jag ville ha. I min hjärna var det total kortslutning. Klockan var 03.00, om jag åt mer nu skulle även nästa dag vara "förstörd" osv osv... R såg mitt ansiktsuttryck och meddelade att det faktiskt var många timmar sedan middagen och inget konstigt om jag skulle vara hungrig.
 
Det blev vitt bröd med bregott, rostbiff och fransk senap. Två stora mackor... Genast kom suget efter mer eftersom jag redan sabbat allt. Men istället för att jag skulle plocka fram smulpajen och/eller länsa godisskåpet så gick vi ut en sväng med hunden istället. Luften var klar och det var riktigt kallt. Först pratade vi väl mest om allt det jobbiga (han är så jäkla förstående just nu, min stora idol) men sedan blev det härligt flamsigt oss emellan och de vanliga tokerierna tog fart. Skönt. När vi kom hem var jag trött och somnade nästan direkt.

Idag har jag inte hunnit känna efter hur det känns. Jag åt smulpaj igår, men bara en bit. Och jag försöker intala mig att det är som R säger att det var helt normalt att ta de där nattmackorna.

.Vad ska ni hitta på idag vänner? Här ska det tvättas vad jag vet, sen får vi se. R och jag åker iväg på en liten resa kommande vecka, så vi måste ha ett gäng rena kläder med oss.

Nytt pålägg till frukosten idag: Bregott, rökt lax, sallad och gurka. Jättegott, men väldigt ovant. Ska hugga in på müslin nu, kände mig stolt när jag bara hällde på det sista som var i mjölkpaketet utan att tänka särskilt mycket. :-)

Kommentarer
Postat av: lena

bra du kämpar på.. hoppas att eran mina semester blir underbar.. kram

2009-07-05 @ 12:09:31
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: Sarah

Det ÄR normalt att äta nattmackor, det gör de flesta friska människor då o då om man inte ligger och sussar vill säga:)



Ja, fetaosten MÅSTE vara the real stuff, annars är det vidrigt! Riktiga kalamataoliver med, och inga urkärnade små sketna som smakar vatten. Fast jag skippar rödlöken, och borde skippa tzatzikin med. Har aldrig tålt lök alls, och det är inte direkt bättre på den fronten idag. Brödet var mammas och mitt hembakta, godast! Mamma är GRYM på att baka bröd, jag är nog bäst på sötsaker. Fast ganska bra på bröd med..:-P

2009-07-05 @ 14:56:32
URL: http://underbarasarah.blogg.se/
Postat av: Molly

åh, vad gott med lax :)

jag tycker att du ska vara stolt över dig själv, du kämpar på riktigt bra :) ta hand om dig och njut riktigt ordentligt resten av denna dag :) take care! kram

2009-07-05 @ 15:41:20
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: sara

bra kämpat :)

2009-07-05 @ 16:10:12
URL: http://saarrraa.blogg.se/
Postat av: Zsaza

Det är helt normalt med nattamat, man är bara dum och inbillar sig annat...



Kramis

2009-07-05 @ 20:01:21
URL: http://perardua.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0