Lagom = bäst, men inte lättast...

Svärmorsbesök ikväll igen. Och jag gillar verkligen att "ställa till med kalas" :-) Ikväll blev det tacomiddag, för alla var eniga om att det var längesedan det åts tacos senast. Till dessert hade jag gjort en blåbärssmulpaj (god, men rabarber-jordgbbspajen vi hade sist var strået vassare) som jag serverade med gammaldags vaniljgräddglass och kaffe. Vi åt middag framför tvn och Allsång på Skansen, somrigt värre :-)!

Känner att jag både har lyckats och misslyckats ikväll. Av tacosen tycker jag att jag åt lagom, blev behagligt mätt (med lite rum för dessert) och drack två glass rött (alkohol är alltid en utmaning...) till. Det var blåbärspajen som "strulade". Tog en ganska stor bit först, men lite glass och en kopp kaffe. Det var gott. Lite för gott och jag kände att jag liksom ville ha mer fastän jag var mätt. Åt upp min bit + en liten bit som R lämnat + en liten bit till. Ok, det var kanske inte supermycket, men jag kände mig besviken för att jag inte "klarade" att bara ta en bit paj och sedan nöja mig med det. Nära på överätning känns det som - känns inte bra. Dock var det bara på gränsen. Att ta en bit paj extra (det blev nog ungefär en pajbit till sammanlagt) för att det är gott kanske inte är så jäkla onormalt. Dock hade det känts bättre om jag bara tagit en bit. Det hade känts mer tillåtet. Mer duktigt. Blä. :-( Men jag ska inte slå på mig själv. Det känns som att jag kommer bli tjock nu, att jag inte kan kontrollera mig, men det jag gjorde kanske var normalt? Jag vet inte!! Det är ju det att jag i stort sett äter desserter/godis etc varje dag nu och då känns det extra viktigt att det inte blir för mycket. Grubbel, grubbel... Varför känns det som att jag har gjort så fel? Känner mig så dålig och har faktiskt lite ångest... Har inte tränat idag heller som pricken över iet.  :-( JAG KOMMER INTE ATT BLI FET! JAG HAR INTE GJORT NÅGOT BROTT! JÄVLA DUMMA SKITTANKAR!

Det är annat som spökar också. Jobbet som hägrar. Fan, vad tiden går fort! Dagarna bara försvinner och semestertiden blir allt kortare. Vill inte tillbaka dit. Orkar inte med tanken ens en gång. Tungt. Men jag måste kämpa även där. Suck. Ska söka några fler jobb imorrn på Platsbanken tror jag. Skadar ju inte.

Kanske picknick imorrn. Gulp. Well, well. 

Tacos och godnachos från mig för idag!  

Kommentarer
Postat av: Molly

hej tjejen!

tittar in och önskar dig en bra dag. jag hoppas att du har fått sova gott och att du mår bra :) ha det fint och njut av dagen :) kramar

2009-07-15 @ 08:58:40
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Louise

kanske frågat förr men: vad har du för jobb egentligen? ska inte kännas SÅ hemskt att åka till jobbet tycker jag! och hörrdu, att ta en extrabit paj är HELT NORMALT!! "vanliga" människor äter mycket, mycket mer än man kan tro..



Hoppas du mår bättre idag! kram<3

2009-07-15 @ 21:57:13
URL: http://myworld2.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0