En kväll på söder

Har tillbringat kvällen vid en kolonilott i Tantolunden. Fick lite sådär halvspontant följa med min käre morbror J och hans kvinna M till en av deras vänner som har en lott där. När vi kom dit satt vännens son med vänner och drack en massa... Jag fick lite halvpanik när jag såg "ungdomarna" (OK, de var väl runt 30, men ändå...) hade inte väntat mig att behöva träffa en massa folk. Middagen blev rätt kämpig för mig. Det bjöds på matjessill,ägg, potatis och gräddfil - gott, men lite annorlunda och ovan mat för mig. Det jobbiga var att alla ville få mig att dricka en massa (bara J och M som fattade att jag ville slippa...) Det fanns bara öl och sprit och jag gillar inget av det, dessutom skulle jag åka hem själv sen och hade ingen lust att bli full. Det blev iallafall en liten nubbe (!) som jag pinade i mig. Fanns typ inget alkoholfritt att dricka, så jag fick vara törstig. Sedan blev det dessert. Kladdkaka, smaksatt med lemoncurd, som M bakat. Den var verkligen gudomligt god, men jag fick ändå ångest... Just denna situationen var väldigt pressande, att jag var där själv utan R, en massa nytt folk som ifrågasatte mitt val att inte dricka, oväntad dessert som jag inte direkt kunde tacka nej till. Kände mig trängd liksom, det var jobbigt.

Efter ett tag gick iallafall ungdomarna (som skulle föreställa 10 år äldre än mig, de var så jävla omogna, helt otroligt) och vi diskade och gick sedan hem till J och M och drack té. DET var mysigt. Hade jag fått kladdkakan då istället hade jag kanske kunnat njuta av den! Hos J och M är det alltid så trevligt och tryggt liksom, glömde nästan bort tiden. Vi lyssnade på musik och pratade en stund och sedan var jag tvungen att åka hem till vovven.

Riktig utmaning ikväll alltså. Säkert nyttigt för mig, men just nu känns det inte så kul. Ska sova strax. Imorrn är sista semesterdagen för mig. Kommenterar inte ens det.

Nattinatti.

Kommentarer
Postat av: Lorena

Ja, varför inte? Det är nåt särskilt med the dark side :)



Hahaha jag kanske blir såhär för att jag har en sån helyllekille, omväxling förnöjer :p



Tycker du hamnar i festligheter hela tiden btw, hur går det till? Jag lbir aldrig bjuden på nåt, har nog inte så fruktansvärt mycket partyvänner...

2009-07-26 @ 08:27:23
URL: http://lorenagustavsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0