Det är aldrig försent att ändra sig

Som barn hatade jag vanlig hårdost så mycket att jag var rädd för den, haha. Nu: Smakar ostmackorna med bregott och "Prostinnan", gurka och salt så oerhört bra, särskilt som nu som en del av min frukost!

Så visst kan saker och ting ändras. Kanske, kanske håller mitt störda förhållande till mat/godis/träning också på att förändras. Något känns annorlunda. Mognad? Jag har en väl en rätt lång bit kvar, men just nu går det iallafall framåt. Mitt jobb är ett stort hinder för de goda matvanor/vanor jag skaffat mig på semestern, men jag ska göra mitt bästa för att hinna med att äta REGELBUNDET, TILLRÄCKLIGT och VARIERAT även när jag jobbar samt inte stressa skiten ur mig. (Och sedan byta jobb så fort lägenhetsaffären är ur vägen...)

Hoppas ni får en underbar tisdag. Sköt om er och var snälla mot er själva! Kram på er mina bloggvänner!


Kommentarer
Postat av: sandra

Det där känner jag också igen. Det är så mycket grejor jag lärt mig äta nu under mitt tillfrisknande, som jag fullkomligt hatade innan! Det kännsl riktigt bra. Men jag tror som du, att man mognar! Skönt att höra att jag inte är ensam om det där med desertter, vi kämpar på såå bra =) Kramar

2009-07-28 @ 08:36:28
URL: http://lillasana.blogg.se/
Postat av: lena

tack va gullig du är...=D kram

2009-07-28 @ 09:34:49
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: Mia

Nej de kommentareran man får av de tjejerna är bara så sorgliga...jag vet liksom inte vad jag ska säga mer än att avråda dem från att fortsätta med vad de gör, samtidigt vet jag att det inte alltid är säkert att de ens bryr sig, det enda de oftast ser är "smal och snygg", inte konsekvenserna som det kan leda till.

Hoppas att du får en jättefin dag, ska du göra något särskilt?



Kramar Mia

Postat av: Lorena

En sådan grej som jag lärt mig äta på gamla dar som jag inte klarade av som barn är avokado. Nu har jag det till nästan varje måltid :) Smörgås med smör och ost är underskattat faktiskt! Det är ju det enklaste godaste liksom :)



Det som har hänt, är en lång historia som tog sin början på en blogg som heter gaystyle (känner du igen det?), jag tycker så otroligt synd om killen för han verkar klok och intressant (om man läser mellan raderna) men han är så otroligt matrubbad. Har försökt nå honom på lite olika sätt och nu senast var det någon (anonym såklart) som skrivit till mig att jag var pro-ana och massa annat strunt. Hej och hå, allt är inte som man tror vid första anblicken. Jag får väl vara snäll mot en pro-ana fast jag inte är det själv?



Det är just nu fantastiska 11 grader, men uppehåll. Jag trodde aldrig jag skulle säga det men gymmet känns faktiskt bättre än utomhusträning nu :/



Stressa inte ihjäl dig, fast jag vet att det är lätt hänt om man tenderar att oroa sig... Öva på "skiter väl jag i-attityden" den tog mig nästan hela vägen ur min stressjukdom...



<3

2009-07-28 @ 12:46:46
URL: http://lorenagustavsson.blogspot.com
Postat av: Louise

usch, känns lite hemskt att läsa det där om mitt/ditt BMI. men tack för att du är ärlig.. fick mig att äta ännu lite mer nu ikväll, ÄS ska inte vinna över mig!!



kram<3

2009-07-28 @ 23:08:45
URL: http://myworld2.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0