Val

Det slog mig idag hur mycket av tiden som (tillfrisknande) ätstörd som går åt till att välja mellan saker: Den gamla vanliga müslin vs en ny spännande (och billigare) något mer kaloririk sort? Vilken del av ett halvt paket blodpudding som ska bli middagsmaten, den liiite större eller den liiite mindre? Dessert efter maten eller inte? Vilket pålägg ska ligga på mellanmålsmackan? Etc etc.

Gah! Tog mig så jävla lång tid idag att våga plocka ner den där jäklarns nya müslin i korgen idag. Det ska väl för sjutton inte behöva vara så svårt! Ni skulle ha hört den långa diskussion jag förde med mig själv i det tysta... Nu hoppas jag att den här nya müslin är jäääääävligt god för dess eget bästa!

Tvättat, handlat och städat lite idag. Nu har jag just käkat blodpudding med tillbehör till middag framför the Simpsons. R jobbar tyvärr :-( På onsdag först får vi en kväll tillsammans, men då lär han ju vara trött för att han jobbat så mycket och kanske sover bort hela kvällen. Suck. Längtar efter att bli omhållen och få känna lite trygghet...
 

Kommentarer
Postat av: Katt

Korsord är värt att testa! Framför TVn o datorn slänger jag också i mig maten.

2009-08-03 @ 20:58:09
URL: http://catipat.blogspot.com
Postat av: ingela

ja herregud vad man känner igen det där...

Jag känner mig ju helt schizofren när jag står där i affären och dividerar med mig själv... men det blir lättare och lättare ju oftare man gör det tack och lov!!



kämpa på fina du!

2009-08-03 @ 20:58:32
URL: http://zariaza.blogspot.com
Postat av: Lorena

Det är så jobbigt när mannen inte infinner sig när man vill det. Men desto lättare att ta vara på tiden man faktiskt får tillsammans... Klen tröst men ändå.



Vad gör din man? Jobb? Plugg?



Kram

2009-08-03 @ 21:09:47
URL: http://lorenagustavsson.blogspot.com
Postat av: Lorena

Vad är det för ny müsli btw? Paulúns? Den är gottast enligt mig i alla fall

2009-08-03 @ 21:10:32
URL: http://lorenagustavsson.blogspot.com
Postat av: lena

på sjukgymnastiken så går jag i nånting som heter basal kroppskännedom.. man lär känna kroppen o dess signaler.. när man blir spänd, stänger av mm.. hur man på olika sätt hanterar det.. man kommer i sk ångestlägena, o ska stå ut i dem känslorna... man andas helt enkelt.. låter skitdumt o från börjar tyckte jag att det var trams.. men det har gett mig så fruktansvärt mycket, o jag känner en massa saker.. min kropp har förändrats helt sjukt mycket. så jag rekommenderar det verkligen.. hon som jag har i sjukgymnstik går jag oxå på ätträning med..

Bra att du äter o står i..håller tummarna för dig att du snart får ett annat jobb.. usch har sån stark känsla att jag vill börja träna, men jag får ju inte det... kram på dig

2009-08-03 @ 21:16:01
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: Lorena

Har inte smakat den, men det är säkert inga fel på den :)



Om du tänker logiskt så spelar det ju ingen roll med 320 eller 360 kalorier (det brukar vara ungefär så mycket de skiljer sig åt) eller om sockret är endast naturligt eller lite tillsatt. Det finns de som äter frosties med fruktyoghurt varenda morgon :)



Att vara frisk handlar om att välja det man tycker är godast och mest prisvärt i första hand. I vissa fall etiska aspekter, men då snackar vi fairtrade och sånt, och det finns ju oftast inte på frukostmat...



Lycka till med frullen imorrn och hoppas att det smakar :)

2009-08-03 @ 21:23:49
URL: http://lorenagustavsson.blogspot.com
Postat av: lena

ahh nej jag tycker att du ska testa det .. basalkroppkännedom heter det.. jag tycker att det e kanon..har du nån läkarkontakt kan du väl be dem skicka en remiss.. jag går via psykiatrin.. men det finns kanske på andra ställen där du bor...=D vart bor du förresten?

2009-08-03 @ 21:32:05
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: Louise

hej goding!



no kidding att jag spenderar alltför mycket tid med att vela och jämföra olika alternativ. Som att 10kcal extra skulle göra något liksom!? ändå kan jag inte ta en annan flingsort eller brödsort. Vet att jag inte borde bry mig så mycket om jag får i mig liiite mer/mindre. Men jag har sjukt svårt att bara släppa kontrollen och äta det jag är sugen på.. därför jag letar alternativ som är lika energimässigt :) tack för ditt tips, lät som en smarrig frulle! går det bra för dig att inte mäta och variera dig o det där som var dina mål?



massa kramar

2009-08-03 @ 21:37:19
URL: http://myworld2.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0