No more

R ringde mig på jobbet och sa att han tänkte att vi skulle bjuda hem svärmor imorgon kväll efter att jag jobbat. Svärmor är världens bästa och det finns ingen anledning till att jag inte skulle vilja att hon kom och åt middag hos oss. Ändå skyllde jag på att det nog skulle bli för stressigt, att jag hade saker att göra etc. Egentlig orsak: Min rädsla för att behöva äta annorlunda mat och dessert... ("Det blir för mycket godis den här veckan!!" :-S) Jag fick ångest och ringde upp R igen och sa sanningen den här gången. Han svarade mig att "då ska vi verkligen bjuda hem mamma imorrn!" Och visst har han rätt. Det finns ingen annat alternativ än att gå emot vad ÄS/kontroll säger... Det är hårt och läskigt, men att t ex säga nej till sociala grejer som jag egentligen vill göra - det får vara slut med det nu.

R hjälper mig, det ordnar sig imorrn. Måste tänka så. Måste våga nu. Jag klarar det. Jag blir inte tjock. Det är inte att förlora...

Kram på er


Kommentarer
Postat av: Molly

det kommer gå super tjejen! :) jag är så glad att du har ett så stor stöd i R, han verkar vara en underbar man. håll fast i honom :)

jag tänkte mest titta in och önska dig en fortsatt bra dag och en underbar helg :)

STOR kram till dig

2009-08-21 @ 14:09:11
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: lena

vet att det kan ta emot ikväll.. men du kommer att fixa det.. o då hgar du gett ÄS ytterligare en spark i sidan.. you can do it... kram

2009-08-21 @ 14:45:14
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Jag är också skeptisk till mediciner, har iofs hållt på och larvat mig med massa andra grejer, men aldrig något som framställs i labb. Men även en kemiska preparat-motståndare som jag tycker att just den medicinen gjorde enbart nytta :)

Du får fundera...



Lycka till ikväll, det blir bra vettu. Det enda du förlorar är kontroll och det har du ändå sånt överksott på så det är nog lugnt :)



Puss!

2009-08-21 @ 18:25:40
Postat av: Louise

fan vad starkt att du ringde upp igen! utmaningar är till för att antas ;) och du tänk på 9000kcal för att gå upp 1 kg, så ni måste dra en jävla efterätt om du ska bli tjock i helgen ;)



kram!

2009-08-21 @ 21:34:33
URL: http://myworld2.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0